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Original Title
Zur Notwendigkeit einer Renaissance der Curriculumdiskussion
Parallel titleOn the renaissance of curriculum discussion
Author
SourceUnterrichtswissenschaft 20 (1992) 3, S. 200-208 ZDB
Document  (414 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099; 03404099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Erziehungswissenschaftliche Themen sind Modeschwankungen unterworfen. Das führt dazu, daß zentrale Erziehungsfelder nicht hinreichend und umfassend erforscht werden. Wenn politische, soziale, ökonomische Probleme zu einem bestimmten Zeitpunkt aufbrechen, zeigt sich, daß zu wenig erziehungswissenschaftliche Forschungsergebnisse vorliegen, die helfen könnten, bildungspolitische Entscheidungen zu stützen und hinsichtlich ihrer Haupt- und Nebeneffekte abzuschätzen. Ein typisches, in dieser Weise vernachlässigtes Feld ist das der Curriculumforschung. Anhand eines Beispiels werden Entwicklungen möglicher Forschungsstrategien vorgestellt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Pedagogic themes are normally subject of vacillation; there is a lack of stable and consistent research and, consequently, of results which can be used for political decisions. A very typical example is the field of curriculum research. Unsolved curriculumproblems - caused by the reuniflcation or new challenges in the worksite - demonstrate the necessity of reopening the curriculum debate. (DIPF/Orig.)
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Date of publication09.05.2025
CitationAchtenhagen, Frank: Zur Notwendigkeit einer Renaissance der Curriculumdiskussion - In: Unterrichtswissenschaft 20 (1992) 3, S. 200-208 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-297117 - DOI: 10.25656/01:29711
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