details
Original Title |
Zur Notwendigkeit einer Renaissance der Curriculumdiskussion |
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Parallel title | On the renaissance of curriculum discussion |
Author |
Achtenhagen, Frank ![]() ![]() |
Source | Unterrichtswissenschaft 20 (1992) 3, S. 200-208 ![]() |
Document | full text (414 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsforschung; Pädagogische Forschung; Curriculum; Curriculumentwicklung |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 1992 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Erziehungswissenschaftliche Themen sind Modeschwankungen unterworfen. Das führt dazu, daß zentrale Erziehungsfelder nicht hinreichend und umfassend erforscht werden. Wenn politische, soziale, ökonomische Probleme zu einem bestimmten Zeitpunkt aufbrechen, zeigt sich, daß zu wenig erziehungswissenschaftliche Forschungsergebnisse vorliegen, die helfen könnten, bildungspolitische Entscheidungen zu stützen und hinsichtlich ihrer Haupt- und Nebeneffekte abzuschätzen. Ein typisches, in dieser Weise vernachlässigtes Feld ist das der Curriculumforschung. Anhand eines Beispiels werden Entwicklungen möglicher Forschungsstrategien vorgestellt. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Pedagogic themes are normally subject of vacillation; there is a lack of stable and consistent research and, consequently, of results which can be used for political decisions. A very typical example is the field of curriculum research. Unsolved curriculumproblems - caused by the reuniflcation or new challenges in the worksite - demonstrate the necessity of reopening the curriculum debate. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 1992 |
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Date of publication | 09.05.2025 |
Citation | Achtenhagen, Frank: Zur Notwendigkeit einer Renaissance der Curriculumdiskussion - In: Unterrichtswissenschaft 20 (1992) 3, S. 200-208 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-297117 - DOI: 10.25656/01:29711 |