details
Original Title |
Stand der Curriculumforschung. Bilanz eines Jahrzehnts |
---|---|
Parallel title | Curriculum research. State of the art |
Author |
Hameyer, Uwe ![]() |
Source | Unterrichtswissenschaft 20 (1992) 3, S. 209-232 ![]() |
Document | full text (1.095 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehungswissenschaft; Bildungsforschung; Didaktik; Curriculum; Curriculumentwicklung; Forschungsstand |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0340-4099; 03404099 |
Language | German |
Year of creation | 1992 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Nach dem Erscheinen der beiden deutschsprachigen Curriculum-Handbücher (zuletzt 1983) ist keine aktualisierte Forschungsübersicht vorgelegt worden. Dies wird hier - soweit es der Rahmen zuläßt - versucht, wobei die Darstellung auf die Behandlung ausgewählter "Kernthemen" konzentriert ist: "Grundbildung", "Fächerkanon", "Lehrplanwandel", "Curriculumprozesse", "Selbsttätigkeit", "Lehr-Lern-Arrangements". (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The article gives - after 10 years - an overview on the state of the art of the German curriculum discussion. The text focusses on central themes which should be given priority of research. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Unterrichtswissenschaft Jahr: 1992 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 09.05.2025 |
Citation | Hameyer, Uwe: Stand der Curriculumforschung. Bilanz eines Jahrzehnts - In: Unterrichtswissenschaft 20 (1992) 3, S. 209-232 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-297128 - DOI: 10.25656/01:29712 |