search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Zukunftsvignetten: Diversität - Digitalisierung - Disruption
Author
SourceBünger, Carsten [Red.]; Czejkowska, Agnieszka [Red.]; Lohmann, Ingrid [Red.]; Steffens, Gerd [Red.]: Zukunft - Stand jetzt. Weinheim ; Basel : Beltz Juventa 2022, S. 117-128. - (Jahrbuch für Pädagogik; 2021)
Document  (1.083 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7799-6866-5; 978-3-7799-6865-8; 9783779968665; 9783779968658
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Der Beitrag handelt von der forcierten Digitalisierung und Privatisierung des Bildungswesens, die durch Corona einen Legitimitätsschub erhalten haben. Das programmatische Schlagwort, Bildung müsse "zukunftsfähig" gemacht werden, wird verstärkt durch den steten Hinweis, die anderen Länder seien in Sachen Digitalisierung schon viel weiter. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The contribution focusses on the constantly growing pressure to digitalize and privatize public education which has received additional legitimacy by Corona. Other countries, so we are told daily in our media, are far ahead of us and will out-compete us if we don't double the pace of digitalization to make our schools and universities "fit for future". (DIPF/Orig.)
is part of:Zukunft - Stand jetzt
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication21.08.2024
CitationKnobloch, Clemens: Zukunftsvignetten: Diversität - Digitalisierung - Disruption - In: Bünger, Carsten [Red.]; Czejkowska, Agnieszka [Red.]; Lohmann, Ingrid [Red.]; Steffens, Gerd [Red.]: Zukunft - Stand jetzt. Weinheim ; Basel : Beltz Juventa 2022, S. 117-128. - (Jahrbuch für Pädagogik; 2021) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-305654 - DOI: 10.25656/01:30565
export files

share content at social platforms