details
Title |
Zukunftsvignetten: Diversität - Digitalisierung - Disruption |
---|---|
Author | Knobloch, Clemens |
Source | Bünger, Carsten [Red.]; Czejkowska, Agnieszka [Red.]; Lohmann, Ingrid [Red.]; Steffens, Gerd [Red.]: Zukunft - Stand jetzt. Weinheim ; Basel : Beltz Juventa 2022, S. 117-128. - (Jahrbuch für Pädagogik; 2021) |
Document | full text (1.083 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Digitalisierung; Bildungssystem; Vielfalt; Privatisierung; Zukunftsfähigkeit; Coronavirus; Pandemie; Legitimation; Neoliberalismus |
sub-discipline | Media Education Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-7799-6866-5; 978-3-7799-6865-8; 9783779968665; 9783779968658 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Der Beitrag handelt von der forcierten Digitalisierung und Privatisierung des Bildungswesens, die durch Corona einen Legitimitätsschub erhalten haben. Das programmatische Schlagwort, Bildung müsse "zukunftsfähig" gemacht werden, wird verstärkt durch den steten Hinweis, die anderen Länder seien in Sachen Digitalisierung schon viel weiter. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The contribution focusses on the constantly growing pressure to digitalize and privatize public education which has received additional legitimacy by Corona. Other countries, so we are told daily in our media, are far ahead of us and will out-compete us if we don't double the pace of digitalization to make our schools and universities "fit for future". (DIPF/Orig.) |
is part of: | Zukunft - Stand jetzt |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 21.08.2024 |
Citation | Knobloch, Clemens: Zukunftsvignetten: Diversität - Digitalisierung - Disruption - In: Bünger, Carsten [Red.]; Czejkowska, Agnieszka [Red.]; Lohmann, Ingrid [Red.]; Steffens, Gerd [Red.]: Zukunft - Stand jetzt. Weinheim ; Basel : Beltz Juventa 2022, S. 117-128. - (Jahrbuch für Pädagogik; 2021) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-305654 - DOI: 10.25656/01:30565 |