details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-308952
DOI: 10.25656/01:30895; 10.31244/dds.2024.03.05
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-308952
DOI: 10.25656/01:30895; 10.31244/dds.2024.03.05
Original Title |
Wissenschaft und Praxis im Dialog für die Gestaltung der digitalen Transformation im schulischen Bildungssystem: der Kompetenzverbund lernen:digital |
---|---|
Parallel title | Research and practice in dialogue for shaping the digital transformation in the school education system: the competence network lernen:digital |
Authors |
Scheiter, Katharina ![]() ![]() ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 116 (2024) 3, S. 283-288 ![]() |
Document | full text (185 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Schule; Technologische Entwicklung; Digitalisierung; Lehrerbildung; Transfer; Wissenschaft; Praxis; Verbund; Projekt; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2024 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Im Kompetenzverbund lernen:digital entwickeln 24 Projektverbünde Fortbildungs- und Schulentwicklungsmaßnahmen, die Lehrkräfte in ihrem professionellen Handeln in einer Kultur der Digitalität unterstützen sollen. Eine Transferstelle vernetzt die Projektverbünde, betreibt Forschung, macht Angebote zur Wissenschaftskommunikation und organisiert den bundesweiten Transfer in die Lehrkräftebildung. Im Bericht wird die am Mehrebenensystem Schule orientierte, ko-konstruktive Transferstrategie beschrieben. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | In the competence network lernen:digital, 24 project networks are developing further education and school development measures to support teachers in their professional activities in a culture of digitality. A transfer office links the project networks, conducts research, offers science communication and organizes the nationwide transfer to teacher training. The report describes the co-constructive transfer strategy based on the multi-level school system. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2024 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 06.09.2024 |
Citation | Scheiter, Katharina; Richter, Dirk: Wissenschaft und Praxis im Dialog für die Gestaltung der digitalen Transformation im schulischen Bildungssystem: der Kompetenzverbund lernen:digital - In: Die Deutsche Schule 116 (2024) 3, S. 283-288 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-308952 - DOI: 10.25656/01:30895; 10.31244/dds.2024.03.05 |