search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Wissenschaft und Praxis im Dialog für die Gestaltung der digitalen Transformation im schulischen Bildungssystem: der Kompetenzverbund lernen:digital
Parallel titleResearch and practice in dialogue for shaping the digital transformation in the school education system: the competence network lernen:digital
Authors
SourceDie Deutsche Schule 116 (2024) 3, S. 283-288 ZDB
Document  (185 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im Kompetenzverbund lernen:digital entwickeln 24 Projektverbünde Fortbildungs- und Schulentwicklungsmaßnahmen, die Lehrkräfte in ihrem professionellen Handeln in einer Kultur der Digitalität unterstützen sollen. Eine Transferstelle vernetzt die Projektverbünde, betreibt Forschung, macht Angebote zur Wissenschaftskommunikation und organisiert den bundesweiten Transfer in die Lehrkräftebildung. Im Bericht wird die am Mehrebenensystem Schule orientierte, ko-konstruktive Transferstrategie beschrieben. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In the competence network lernen:digital, 24 project networks are developing further education and school development measures to support teachers in their professional activities in a culture of digitality. A transfer office links the project networks, conducts research, offers science communication and organizes the nationwide transfer to teacher training. The report describes the co-constructive transfer strategy based on the multi-level school system. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication06.09.2024
CitationScheiter, Katharina; Richter, Dirk: Wissenschaft und Praxis im Dialog für die Gestaltung der digitalen Transformation im schulischen Bildungssystem: der Kompetenzverbund lernen:digital - In: Die Deutsche Schule 116 (2024) 3, S. 283-288 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-308952 - DOI: 10.25656/01:30895; 10.31244/dds.2024.03.05
export files

share content at social platforms