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Original Title
Politik nutzt Wissenschaft. Ein Interview mit dem Generalsekretär der Kultusministerkonferenz (KMK), Udo Michallik, zur Zusammenarbeit mit der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission (SWK)
Parallel titlePolitics uses science. An interview with Udo Michallik, Secretary General of the Standing Conference of the Ministers of Education and Cultural Affairs (KMK), on the cooperation with the Standing Scientific Commission (SWK)
Other contributors (e.g. editor)Bieber, Götz [Interviewer]; Racherbäumer, Kathrin [Interviewer] GND-ID ORCID; Michallik, Udo [interviewte Person]
SourceDie Deutsche Schule 116 (2024) 3, S. 289-295 ZDB
Document (190 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Ständige wissenschaftliche Kommission (SWK) ist als unabhängiges Beratungsgremium der Kultusministerkonferenz (KMK) gegründet worden. Im Interview wird den Fragen nachgegangen, wie die Arbeit an der Schnittstelle zwischen Wissenschaft und Bildungspolitik der Länder gestaltet wird und welche Potenziale, aber auch Herausforderungen durch die Kommunikation auf dieser Ebene entstehen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The Standing Scientific Commission (SWK) was founded as an independent advisory body to the Standing Conference of the Ministers of Education and Cultural Affairs of the Länder (KMK). In this interview, we look at how the work at the interface between science and education policy in the federal states is organized and what potential, but also challenges, arise from communication at this level. (DIPF/Orig.)
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Date of publication06.09.2024
CitationBieber, Götz [Interviewer]; Racherbäumer, Kathrin [Interviewer]; Michallik, Udo [interviewte Person]: Politik nutzt Wissenschaft. Ein Interview mit dem Generalsekretär der Kultusministerkonferenz (KMK), Udo Michallik, zur Zusammenarbeit mit der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission (SWK) - In: Die Deutsche Schule 116 (2024) 3, S. 289-295 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-308969 - DOI: 10.25656/01:30896; 10.31244/dds.2024.03.06
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