search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Core Practices für das Praxissemester. Eine Delphi-Studie
Parallel titleCore Practices for practical semester in teacher educationprograms. A Delphi-study
Authors
SourceBildungsforschung 30 (2024) 1, 30 S. ZDB
Document  (572 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213; 18608213
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Core Practices sind individuell entwickelte Handlungspraktiken als Antwort auf zentrale Herausforderungen des Lehrberufs. Sie können insbesondere in Praxisphasen der Lehramtsausbildung vermittelt und eingeübt werden. Denkbar ist, dass eine Kooperation der drei am Praxissemester beteiligten Institutionen durch den Austausch über Core Practices unterstützt werden kann. Die Studie verfolgt mithilfe eines Delphi-Ansatzes das Ziel, einen Katalog von Core Practices für das Praxissemester zu identifizieren, zu systematisieren und zu beschreiben. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Individually developed Core Practices can be seen as an answer to central challenges of the teaching profession. They show potential to overcome the hurdles in the implementation of the university practical semester. A cooperation between the three institutions involved in the practical semester can be supported by the deliberation about core practices. Using a Delphi approach, a total of 12 core practices for the practical semester were developed, systematized and described. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.09.2024
CitationSchellenbach-Zell, Judith; Rochnia, Michael; Hartmann, Ulrike: Core Practices für das Praxissemester. Eine Delphi-Studie - In: Bildungsforschung 30 (2024) 1, 30 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-309010 - DOI: 10.25656/01:30901; 10.25539/bildungsforschung.v30i1.959
export files

share content at social platforms