details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-309010
DOI: 10.25656/01:30901; 10.25539/bildungsforschung.v30i1.959
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-309010
DOI: 10.25656/01:30901; 10.25539/bildungsforschung.v30i1.959
| Original Title |
Core Practices für das Praxissemester. Eine Delphi-Studie |
|---|---|
| Parallel title | Core Practices for practical semester in teacher educationprograms. A Delphi-study |
| Authors |
Schellenbach-Zell, Judith |
| Source | Bildungsforschung 30 (2024) 1, 30 S. |
| Document | full text (572 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Lehrberuf; Lehrerbildung; Lehramtsstudiengang; Student; Praxissemester; Handlung; Professionalisierung; Kooperation; Konzept; Studie; Empirische Untersuchung |
| sub-discipline | Empirical Educational Research Higher Education |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 1860-8213; 18608213 |
| Language | German |
| Year of creation | 2024 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Core Practices sind individuell entwickelte Handlungspraktiken als Antwort auf zentrale Herausforderungen des Lehrberufs. Sie können insbesondere in Praxisphasen der Lehramtsausbildung vermittelt und eingeübt werden. Denkbar ist, dass eine Kooperation der drei am Praxissemester beteiligten Institutionen durch den Austausch über Core Practices unterstützt werden kann. Die Studie verfolgt mithilfe eines Delphi-Ansatzes das Ziel, einen Katalog von Core Practices für das Praxissemester zu identifizieren, zu systematisieren und zu beschreiben. (DIPF/Orig.) |
| Abstract (English): | Individually developed Core Practices can be seen as an answer to central challenges of the teaching profession. They show potential to overcome the hurdles in the implementation of the university practical semester. A cooperation between the three institutions involved in the practical semester can be supported by the deliberation about core practices. Using a Delphi approach, a total of 12 core practices for the practical semester were developed, systematized and described. (DIPF/Orig.) |
| other articles of this journal | Bildungsforschung Jahr: 2024 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 05.09.2024 |
| Citation | Schellenbach-Zell, Judith; Rochnia, Michael; Hartmann, Ulrike: Core Practices für das Praxissemester. Eine Delphi-Studie - In: Bildungsforschung 30 (2024) 1, 30 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-309010 - DOI: 10.25656/01:30901; 10.25539/bildungsforschung.v30i1.959 |