search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
"Mädchen, MINT und Making". Ein Erfahrungsaustausch zwischen Wissenschaft und Praxis
Parallel title"Girls, MINT and Making". An exchange of experiences between research and practice
Authors
SourceBildungsforschung 30 (2024) 1, 9 S. ZDB
Document  (431 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213; 18608213
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das Symposium "Mädchen, MINT und Making" bot Raum für den Austausch von Praxisakteuren und Forschenden zur Förderung von Mädchen in MINT und Making. Die Diskussionen offenbarten relevante Aspekte, insbesondere auf die Gestaltung von außerschulischen Angeboten in diesen Bereichen. Insgesamt liegt die Notwendigkeit in einer verstärkten Vernetzung zwischen den verschiedenen Akteuren (Eltern, Lehrkräfte, Schüler*innen und Akteure in Fab Labs). (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The symposium "Girls, STEM, and Making" enabled practitioners and researchers to exchange ideas on promoting girls in STEM fields. The discussions revealed relevant key points, especially concerning the structuring of extracurricular programs in these areas. Additionally, there was a clear emphasis on the necessity for a strong network among the various stakeholders (parents, teachers, students and responsibles of out-of-school activities). (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication06.09.2024
CitationFittkau, Jessica; Uhing, Sophie; Birnbaum, Lisa: "Mädchen, MINT und Making". Ein Erfahrungsaustausch zwischen Wissenschaft und Praxis - In: Bildungsforschung 30 (2024) 1, 9 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-309045 - DOI: 10.25656/01:30904; 10.25539/bildungsforschung.v30i1.1085
export files

share content at social platforms