details
| Original Title |
Vergangenheitsbewältigungen |
|---|---|
| Parallel title | The mastering of the past |
| Author |
Herrlitz, Hans-Georg |
| Source | Die Deutsche Schule 89 (1997) 2, S. 134-136 |
| Document | full text (484 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Erziehungswissenschaft; Geschichte <Histor>; Nationalsozialismus; Pädagoge; Blaettner, Fritz; Bäumler, Alfred; Henningsen, Juergen; Petersen, Peter; Roth, Heinrich; Weniger, Erich; Wilhelm, Theodor; Deutschland <bis 1945> |
| sub-discipline | History of Education |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 0012-0731; 00120731 |
| Language | German |
| Year of creation | 1997 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | "Die Frage, wie eine politisch engagierte und zugleich wissenschaftlich seriöse Auseinandersetzung mit dem Nationalsozialismus beschaffen sein soll, ist in der Pädagogik nach wie vor umstritten." Der Autor regt anhand von Beispielen bekannter Pädagogen dieser Zeit an, darüber nachzudenken. (DIPF/Sch.) |
| Abstract (English): | The question how to deal politically engaged and methodically correct at the same time with persons who have been active during the period of nationalsocialisms in Germany is still controversial in the scientific community - also in the editors staff of this journal. Therefore, this contribution to "offensive pedagogy” should be read and discussed as what it is thought to be: a very personal opinion. (DIPF/Orig.) |
| other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 1997 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 23.12.2025 |
| Citation | Herrlitz, Hans-Georg: Vergangenheitsbewältigungen - In: Die Deutsche Schule 89 (1997) 2, S. 134-136 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-309997 - DOI: 10.25656/01:30999 |