search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Vergangenheitsbewältigungen
Parallel titleThe mastering of the past
Author
SourceDie Deutsche Schule 89 (1997) 2, S. 134-136 ZDB
Document  (484 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 00120731
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):"Die Frage, wie eine politisch engagierte und zugleich wissenschaftlich seriöse Auseinandersetzung mit dem Nationalsozialismus beschaffen sein soll, ist in der Pädagogik nach wie vor umstritten." Der Autor regt anhand von Beispielen bekannter Pädagogen dieser Zeit an, darüber nachzudenken. (DIPF/Sch.)
Abstract (English):The question how to deal politically engaged and methodically correct at the same time with persons who have been active during the period of nationalsocialisms in Germany is still controversial in the scientific community - also in the editors staff of this journal. Therefore, this contribution to "offensive pedagogy” should be read and discussed as what it is thought to be: a very personal opinion. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication23.12.2025
CitationHerrlitz, Hans-Georg: Vergangenheitsbewältigungen - In: Die Deutsche Schule 89 (1997) 2, S. 134-136 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-309997 - DOI: 10.25656/01:30999
export files

share content at social platforms