details
| Original Title |
Entgegnung |
|---|---|
| Parallel title | Reply |
| Author |
Siemsen, Barbara |
| Source | Die Deutsche Schule 89 (1997) 2, S. 160-162 |
| related to: | Legenden und Gegenlegenden. Ein kritischer Kommentar zum Beitrag von Barbara Siemsen |
| Document | full text (459 KB) |
| License of the document | In copyright |
| Keywords (German) | Pädagogik; Geschichte <Histor>; Nationalsozialismus; Pädagoge; Wissenschaftsgeschichte; Kritik; Reichwein, Adolf; Weniger, Erich; Deutschland <bis 1945> |
| sub-discipline | History of Education |
| Document type | Article (journal) |
| ISSN | 0012-0731; 00120731 |
| Language | German |
| Year of creation | 1997 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (German): | Die Autorin weist die kritischen Hinweise aus dem Kommentar von Klaus Mollenhauer "Legenden und Gegenlegenden. Ein kritischer Kommentar zum Beitrag von Barbara Siemsen" - veröffentlicht in diesem Heft auf S. 158-159 im wesentlichen zurück. Der Beitrag von Barbara Siemsen erschien im gleichen Heft auf S. 137-157. (DIPF/Sch.) |
| Abstract (English): | How does the German educational science treat the period during which pedagogues were faced with political circumstances to which - looking backward - absolute distance should have been taken for granted? Regarding the example of two well-known personages it is demonstrated how different people reacted on the threat of their vocational situation in 1933. - The manuscript of Barbara Siemsen has provoked a controversal discussion in the editors staff. This makes clear how difficult it is to work out such questions methodical correct without misunderstandings and nevertheless bringing out moral concerns. (DIPF/Orig.) |
| other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 1997 |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Date of publication | 23.12.2025 |
| Citation | Siemsen, Barbara: Entgegnung - In: Die Deutsche Schule 89 (1997) 2, S. 160-162 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-310023 - DOI: 10.25656/01:31002 |