details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-314408
DOI: 10.25656/01:31440; 10.3224/hibifo.v11i3.02
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-314408
DOI: 10.25656/01:31440; 10.3224/hibifo.v11i3.02
Original Title |
Lernortkooperation mit Mobile Learning. Entwicklung einer App für den Einsatz in gastgewerblichen Berufsschulklassen |
---|---|
Parallel title | School-workplace-connectivity with mobile learning. Developing an app to train hotel and restaurant apprentices |
Author | Hemjeoltmanns, Heiko |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 3, S. 18-33 ![]() |
Document | full text (550 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Berufsbildung; Lernort; Lernortkooperation; Berufsausbildung; Gastronomie; Anwendung; Mobilität; E-Learning; Digitale Medien |
sub-discipline | Vocational Education and Training Media Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Kann die Lernortkooperation in den gastronomischen Ausbildungsberufen mit Mobile Learning verbessert werden, indem Schulwissen im Betrieb verfügbar gemacht wird? Das Konzept Mobile Learning hat an Bedeutung verloren. Die spezifischen Ausbildungsbedingungen in der Gastronomie könnten aber ein sinnvolles Anwendungsfeld bieten. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Can School-Workplace Connectivity be improved with mobile learning, by making school knowledge available in the workplace? The concept of mobile learning has lost its importance. However, the specific training conditions in gastronomy could offer a useful field of application. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2022 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 27.09.2024 |
Citation | Hemjeoltmanns, Heiko: Lernortkooperation mit Mobile Learning. Entwicklung einer App für den Einsatz in gastgewerblichen Berufsschulklassen - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 3, S. 18-33 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-314408 - DOI: 10.25656/01:31440; 10.3224/hibifo.v11i3.02 |