details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-314439
DOI: 10.25656/01:31443; 10.3224/hibifo.v11i3.05
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-314439
DOI: 10.25656/01:31443; 10.3224/hibifo.v11i3.05
Original Title |
Der Schulgarten als potenzieller Lernort einer Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung. Eine Befragung von Expertinnen und Experten |
---|---|
Parallel title | School garden as a potential learning environment for vocational education for sustainable development. An interview study with experts |
Authors |
Nuxoll, Janine;
Goller, Antje ![]() ![]() ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 3, S. 66-78 ![]() |
Document | full text (254 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Berufsbildung; Schulgarten; Bildung für nachhaltige Entwicklung; Gestaltung; Außerschulischer Lernort; Interview; Expertenbefragung |
sub-discipline | Vocational Education and Training |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Welche Möglichkeiten der Lernort Schulgarten für das Erreichen wichtiger Lernziele einer Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung (BBNE) bietet, ist nach wie vor eine drängende Frage. Mithilfe einer qualitativen Befragung konnte ermittelt werden, dass sich viele relevante Aspekte der BBNE über den Lernort Schulgarten transportieren lassen. Dennoch erlauben die erhobenen Daten nur kontextgebundene und lokale Aussagen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | What opportunities the school garden as a special learning environment could offer for achieving main goals of a vocational education for sustainable development is still an urgent question. With the help of a qualitative survey, it was possible to determine that many aspect relevant in this context can be conveyed via the school garden as a place of learning. Nevertheless, the data collected only allow context-related and local statements. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2022 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 28.09.2024 |
Citation | Nuxoll, Janine; Goller, Antje; Markert, Jana: Der Schulgarten als potenzieller Lernort einer Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung. Eine Befragung von Expertinnen und Experten - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 3, S. 66-78 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-314439 - DOI: 10.25656/01:31443; 10.3224/hibifo.v11i3.05 |