search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Der Schulgarten als potenzieller Lernort einer Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung. Eine Befragung von Expertinnen und Experten
Parallel titleSchool garden as a potential learning environment for vocational education for sustainable development. An interview study with experts
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 3, S. 66-78 ZDB
Document  (254 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Welche Möglichkeiten der Lernort Schulgarten für das Erreichen wichtiger Lernziele einer Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung (BBNE) bietet, ist nach wie vor eine drängende Frage. Mithilfe einer qualitativen Befragung konnte ermittelt werden, dass sich viele relevante Aspekte der BBNE über den Lernort Schulgarten transportieren lassen. Dennoch erlauben die erhobenen Daten nur kontextgebundene und lokale Aussagen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):What opportunities the school garden as a special learning environment could offer for achieving main goals of a vocational education for sustainable development is still an urgent question. With the help of a qualitative survey, it was possible to determine that many aspect relevant in this context can be conveyed via the school garden as a place of learning. Nevertheless, the data collected only allow context-related and local statements. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication28.09.2024
CitationNuxoll, Janine; Goller, Antje; Markert, Jana: Der Schulgarten als potenzieller Lernort einer Berufsbildung für nachhaltige Entwicklung. Eine Befragung von Expertinnen und Experten - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 3, S. 66-78 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-314439 - DOI: 10.25656/01:31443; 10.3224/hibifo.v11i3.05
export files

share content at social platforms