search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Was ist das Offene beim offenen Experimentieren?
Parallel titleWhat is open in open ended experiments?
Author
SourceZeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften : ZfDN 17 (2011), S. 315-337 ZDB
Document  (536 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0949-1147; 2197-988X; 09491147; 2197988X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag zeigt die Ungenauigkeiten in der Verwendung und die Notwendigkeit einer Präzisierung des Begriffes des offenen Experimentierens auf. Dies erfolgt mit Blick auf offenen Unterricht und offene Aufgaben, da auch in diesen Bereichen unscharfe Begrifflichkeiten verwendet werden und divergente Ergebnisse bzgl. der Wirksamkeit der Offenheit vorliegen. Unter Beachtung dieses theoretischen Hintergrunds wird mit Bezug auf bereits vorliegende Arbeiten zum offenen Experimentieren eine Dimensionierung des Begriffes mit einer Graduierung (Stufung) vorgenommen. Abschließend werden Implikationen für die fachdidaktische Forschung aufgezeigt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article shows the impreciseness in the use and the need of a better specification of the notion of open ended experiments. For that purpose recourse is taken to open learning and open problems. Here, difficulties in defining openness and in evaluating openness are observed as well. By taking account of this theoretical frame and by integrating existing approaches of open ended experiments the notion of open ended experiments is specified by different dimensions with different levels. Finally, implications for further science education research are highlighted. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication28.10.2024
CitationPriemer, Burkhard: Was ist das Offene beim offenen Experimentieren? - In: Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften : ZfDN 17 (2011), S. 315-337 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-317009 - DOI: 10.25656/01:31700
export files

share content at social platforms