search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Ganzheitlicher, curricularer wie formativ-evaluativer Ansatz zur Lehrstoffentwicklung an einem Beispiel in der Betriebswirtschaftslehre. Ein Praxisbericht
Parallel titleHolistic, curricular and formative-evaluative approach to developing teaching materials using an example in business studies. A practical report
Author
SourceMünchen 2024, 18 S.
Document  (424 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
LanguageGerman
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (German):Der vorgestellte Ansatz beschreibt eine Vorgehensweise der Lehrstoffentwicklung und begleitenden (formativen) Evaluation am Beispiel einer Lehrveranstaltung im Rahmen des BWL-Studiums mit Blick auf die Voraussetzungen erfolgreicher Lehrstoffvermittlung. Zielgröße dabei ist das Wahlverhalten der Studierenden zu optionalen Prüfungsfragen im Rahmen turnusmäßiger Klausuren. Der Vorteil liegt in einer prozessual aufeinander abgestimmten, zeitlich deutlich kürzer gestaltbaren Evaluationsphase. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The presented approach describes a procedure of course material development and accompanying (formative) evaluation using the example of a course in the context of business studies with regard to the prerequisites of successful teaching. The target parameter here is the students' choice of optional examination questions in the context of regular examinations. The advantage lies in an evaluation phase that is coordinated in terms of process and can be designed to be much shorter in terms of time. (DIPF/Orig.)
Statistics
Checksums
Date of publication29.10.2024
CitationPusler, Michael: Ganzheitlicher, curricularer wie formativ-evaluativer Ansatz zur Lehrstoffentwicklung an einem Beispiel in der Betriebswirtschaftslehre. Ein Praxisbericht. München 2024, 18 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-318434 - DOI: 10.25656/01:31843
export files

share content at social platforms