search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Gender in der frühen Kindheit. Ethnografische Zugänge zu den Konflikterfahrungen von Kindern in den ersten drei Lebensjahren
Parallel titleGender in early childhood. Ethnographic approaches to children's experience of conflict in the first three years of life
Author
Creators (corporate)Kompetenzzentrum Soziale Interventionsforschung (KomSI), Frankfurt University of Applied Sciences
SourceFrankfurt : Frankfurt University of Applied Sciences 2024, 18 S. - (Soziale Interventionsforschung / Schriftenreihe des Zentrums für Soziale Interventionsforschung (KomSI); 12)
Document  (547 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
ISSN2749-7925; 27497925
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Aufsatz greift die Frage auf, welchen Beitrag Ethnografie zu interventionstheoretischen Überlegungen in Bezug auf geschlechterreflektiertes Arbeiten in Kinderkrippen leisten kann. Dazu werden ausgewählte, ethnografisch erhobene Sequenzen über Konflikterfahrungen von Kindern in den ersten drei Lebensjahren vorgestellt und diskutiert. Des Weiteren werden methodische Dilemmata in diesem bisher wenig beachteten Forschungsfeld thematisiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article addresses the question of what contribution ethnography can make to intervention-theoretical considerations in relation to gender-reflected work in nursery schools with children up to three years of age. To this end, selected ethnographically collected sequences of children's experiences of conflict are presented and discussed. Furthermore, methodological dilemmas in this hitherto little recognised field of research are discussed. (DIPF/Orig.)
additional URLs
Statistics
Checksums
Date of publication02.11.2024
CitationSchaich, Ute; Kompetenzzentrum Soziale Interventionsforschung (KomSI), Frankfurt University of Applied Sciences: Gender in der frühen Kindheit. Ethnografische Zugänge zu den Konflikterfahrungen von Kindern in den ersten drei Lebensjahren. Frankfurt : Frankfurt University of Applied Sciences 2024, 18 S. - (Soziale Interventionsforschung / Schriftenreihe des Zentrums für Soziale Interventionsforschung (KomSI); 12) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-319160 - DOI: 10.25656/01:31916; 10.48718/hq32-6988
export files

share content at social platforms