details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-319160
DOI: 10.25656/01:31916; 10.48718/hq32-6988
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-319160
DOI: 10.25656/01:31916; 10.48718/hq32-6988
Original Title |
Gender in der frühen Kindheit. Ethnografische Zugänge zu den Konflikterfahrungen von Kindern in den ersten drei Lebensjahren |
---|---|
Parallel title | Gender in early childhood. Ethnographic approaches to children's experience of conflict in the first three years of life |
Author |
Schaich, Ute ![]() |
Creators (corporate) | Kompetenzzentrum Soziale Interventionsforschung (KomSI), Frankfurt University of Applied Sciences |
Source | Frankfurt : Frankfurt University of Applied Sciences 2024, 18 S. - (Soziale Interventionsforschung / Schriftenreihe des Zentrums für Soziale Interventionsforschung (KomSI); 12) |
Document | full text (547 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Geschlechterforschung; Ethnografie; Kinderkrippe; Konflikt; Gender; Frühpädagogik; Frühe Kindheit; Beobachtung |
sub-discipline | Gender Studies and Education Early Childhood Education and Care |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
ISSN | 2749-7925; 27497925 |
Language | German |
Year of creation | 2024 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Aufsatz greift die Frage auf, welchen Beitrag Ethnografie zu interventionstheoretischen Überlegungen in Bezug auf geschlechterreflektiertes Arbeiten in Kinderkrippen leisten kann. Dazu werden ausgewählte, ethnografisch erhobene Sequenzen über Konflikterfahrungen von Kindern in den ersten drei Lebensjahren vorgestellt und diskutiert. Des Weiteren werden methodische Dilemmata in diesem bisher wenig beachteten Forschungsfeld thematisiert. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The article addresses the question of what contribution ethnography can make to intervention-theoretical considerations in relation to gender-reflected work in nursery schools with children up to three years of age. To this end, selected ethnographically collected sequences of children's experiences of conflict are presented and discussed. Furthermore, methodological dilemmas in this hitherto little recognised field of research are discussed. (DIPF/Orig.) |
additional URLs | additional urn: urn:nbn:de:bsz:946-opus4-69267 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 02.11.2024 |
Citation | Schaich, Ute; Kompetenzzentrum Soziale Interventionsforschung (KomSI), Frankfurt University of Applied Sciences: Gender in der frühen Kindheit. Ethnografische Zugänge zu den Konflikterfahrungen von Kindern in den ersten drei Lebensjahren. Frankfurt : Frankfurt University of Applied Sciences 2024, 18 S. - (Soziale Interventionsforschung / Schriftenreihe des Zentrums für Soziale Interventionsforschung (KomSI); 12) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-319160 - DOI: 10.25656/01:31916; 10.48718/hq32-6988 |