search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Ernährungs- und Verbraucher*innenbildung in der Grundschule. Ein Spiralcurriculum im Sachunterricht
Parallel titleNutrition and consumer education in primary school. A spiral curriculum in elementary teaching
Author
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 16-27 ZDB
Document  (409 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Ein Spiralcurriculum im Sachunterricht zum Thema Ernährungs- und Verbraucher*innenbildung (EVB) kann helfen, die Inhalte des Unterrichts in unterschiedlichen Jahrgangsstufen beim Lehren und Lernen in heterogenen Schulklassen zu gestalten. In dem Beitrag steht ein Spiralcurriculum der EVB in der Primarstufe im Fokus, das anhand von evaluierten Best Practice Beispielen entwickelt wurde. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):A spiral curriculum in elementary teaching on the topic of nutrition and consumer education (NCE) can help shape heterogenous classes in the content of the class in different school years. In the article there is a spiral curriculum of NCE with the primary level in focus that is based on evaluated best practice examples that were developed. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication13.12.2024
CitationPlinz, Claudia: Ernährungs- und Verbraucher*innenbildung in der Grundschule. Ein Spiralcurriculum im Sachunterricht - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 16-27 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321092 - DOI: 10.25656/01:32109; 10.3224/hibifo.v11i4.02
export files

share content at social platforms