details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321092
DOI: 10.25656/01:32109; 10.3224/hibifo.v11i4.02
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321092
DOI: 10.25656/01:32109; 10.3224/hibifo.v11i4.02
Original Title |
Ernährungs- und Verbraucher*innenbildung in der Grundschule. Ein Spiralcurriculum im Sachunterricht |
---|---|
Parallel title | Nutrition and consumer education in primary school. A spiral curriculum in elementary teaching |
Author |
Plinz, Claudia ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 16-27 ![]() |
Document | full text (409 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Ernährungserziehung; Konsumerziehung; Primarbereich; Sachunterricht; Grundschule; Spiralcurriculum |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/General Educational Topics |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2022 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Ein Spiralcurriculum im Sachunterricht zum Thema Ernährungs- und Verbraucher*innenbildung (EVB) kann helfen, die Inhalte des Unterrichts in unterschiedlichen Jahrgangsstufen beim Lehren und Lernen in heterogenen Schulklassen zu gestalten. In dem Beitrag steht ein Spiralcurriculum der EVB in der Primarstufe im Fokus, das anhand von evaluierten Best Practice Beispielen entwickelt wurde. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | A spiral curriculum in elementary teaching on the topic of nutrition and consumer education (NCE) can help shape heterogenous classes in the content of the class in different school years. In the article there is a spiral curriculum of NCE with the primary level in focus that is based on evaluated best practice examples that were developed. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2022 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 13.12.2024 |
Citation | Plinz, Claudia: Ernährungs- und Verbraucher*innenbildung in der Grundschule. Ein Spiralcurriculum im Sachunterricht - In: Haushalt in Bildung & Forschung 11 (2022) 4, S. 16-27 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321092 - DOI: 10.25656/01:32109; 10.3224/hibifo.v11i4.02 |