search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Kerncurriculum Erziehungswissenschaft: ein Blick zurück und nach vorn
Parallel titleCore curriculum for educational studies: Reflections on the past and future
Other contributors (e.g. editor)Tippelt, Rudolf [interviewte Person] GND-ID; Schemmann, Michael [Interviewer] GND-ID
SourceErziehungswissenschaft 35 (2024) 69, S. 35-42 ZDB
Document (162 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0938-5363; 1862-5231; 09385363; 18625231
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Anlässlich des im Jahre 2024 verabschiedeten Kerncurriculums Erziehungswissenschaft ist es wichtig, sich auch der Ursprünge zu vergewissern. Die erste Version wurde 2004 vom damaligen Vorstand der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE) verabschiedet. In einem Gespräch mit Michael Schemmann erinnert sich Rudolf Tippelt als einer der Akteure des damaligen Prozesses an Rahmenbedingungen, Beweggründe und Diskussionen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In light of the adoption of the 2024 Core Curriculum for Educational Studies, it is essential to revisit its historical origins. The initial version was ratified in 2004 by the board of The German Educational Research Association (GERA) at that time. In an interview with Michael Schemmann, Rudolf Tippelt, a key participant in the process, reflects on the contextual factors, underlying motives, and the debates that shaped its development. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication17.12.2024
CitationSchemmann, Michael [Interviewer]: Kerncurriculum Erziehungswissenschaft: ein Blick zurück und nach vorn - In: Erziehungswissenschaft 35 (2024) 69, S. 35-42 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321270 - DOI: 10.25656/01:32127; 10.3224/ezw.v35i2.04
export files

share content at social platforms