details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321562
DOI: 10.25656/01:32156; 10.35468/6135
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321562
DOI: 10.25656/01:32156; 10.35468/6135
Title |
Jahrbuch für Historische Bildungsforschung. Schwerpunkt Empathie, Emotionen, Erziehung und Bildung |
---|---|
Other contributors (e.g. editor) | Kesper-Biermann, Sylvia [Red.] ![]() ![]() ![]() ![]() |
Source | Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, 240 S. - (Jahrbuch für Historische Bildungsforschung; 30) |
Document | full text (9.224 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Sterben; Trauer; Kindergarten; Multikulturelle Gesellschaft; Bestrafung; Soziales Lernen; Gesamtschule; Emotion; Empathie; Erziehung; Bildung; Geschichte <Histor>; Historische Bildungsforschung; Moral; Tagebuch; Jugendlicher; Tod; Liebe; Solidarität; Emotionalität; Arbeiterjugend; Jugendbewegung; Ethische Erziehung; Reform; Arbeiterklasse; Justizvollzugsanstalt; Sensibilität; Beobachtung; Bewertung; Schüler; Pietismus; Jesuit; Märtyrer; Geschlechtsspezifik; Sozialismus; Kulturkritik; Strafvollzug; Bildungsreform; Emanzipation; Aufklärung <Epoche>; 17. Jahrhundert; 19. Jahrhundert; 20. Jahrhundert; Deutschland; Neuseeland; Deutschland-Westliche Länder; Japan |
sub-discipline | History of Education Philosophy of Education |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
ISBN | 978-3-7815-6135-9; 978-3-7815-2679-2; 9783781561359; 9783781526792 |
Language | Multilingual |
Year of creation | 2024 |
review status | Peer-Reviewed |
has part: | Das empathische Erlebnis der Solidarität. Emotionalität als Signum pädagogischer Reform in der proletarischen Arbeiterjugendbewegung um 1920 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 20.12.2024 |
Citation | Jahrbuch für Historische Bildungsforschung. Schwerpunkt Empathie, Emotionen, Erziehung und Bildung. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2024, 240 S. - (Jahrbuch für Historische Bildungsforschung; 30) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-321562 - DOI: 10.25656/01:32156; 10.35468/6135 |