search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Fachspezifische Unterrichtsqualität in schulischen Fremdsprachen – Grundlagen und Forschungsansätze
Authors
SourceLohe, Viviane [Hrsg.]; Lindl, Alfred [Hrsg.]; Kirchhoff, Petra [Hrsg.]: Unterrichtsqualität in schulischen Fremdsprachen. Theoretische Ansätze und empirische Ergebnisse aus den Fachdidaktiken. Münster ; New York : Waxmann 2024, S. 9-37
Document (930 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8309-9920-1; 978-3-8309-4920-6; 9783830999201; 9783830949206
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):The authors first address the concept of instructional quality as an interdisciplinary research endeavour in both educational science and subject-matter didactics. In addition to the existing theoretical approaches, which consider the subject-specific characteristics of the respective foreign languages discussed in the individual contributions, the article also introduces the perspective of educational science. Basic concepts of research on instructional quality, its background and state of the art as well as central models and methods are explained. This is followed by an outline of how this field of research has been received in foreign language didactics so far, with a focus on the subject of English. On this basis, some further research questions, and gaps with regard to foreign language teaching are formulated with a view to the future. The chapter concludes with a brief overview of the contributions in this volume. (DIPF/Orig.)
is part of:Unterrichtsqualität in schulischen Fremdsprachen. Theoretische Ansätze und empirische Ergebnisse aus den Fachdidaktiken
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication06.02.2025
CitationLindl, Alfred; Lohe, Viviane; Kirchhoff, Petra: Fachspezifische Unterrichtsqualität in schulischen Fremdsprachen – Grundlagen und Forschungsansätze - In: Lohe, Viviane [Hrsg.]; Lindl, Alfred [Hrsg.]; Kirchhoff, Petra [Hrsg.]: Unterrichtsqualität in schulischen Fremdsprachen. Theoretische Ansätze und empirische Ergebnisse aus den Fachdidaktiken. Münster ; New York : Waxmann 2024, S. 9-37 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-324200 - DOI: 10.25656/01:32420; 10.31244/9783830999201.01
export files

share content at social platforms