details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-325962
DOI: 10.25656/01:32596; 10.31244/dds.2024.04.05
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-325962
DOI: 10.25656/01:32596; 10.31244/dds.2024.04.05
Original Title |
Schulleitungen möchten ihre Gesundheitskompetenz stärken. Bericht zur LISUM Schulleitungsbefragung 2024: "Schlüsselkompetenzen schulischer Führungskräfte heute und in 2030" |
---|---|
Parallel title | School leaders want to strengthen their health literacy. Report on the LISUM school leadership survey 2024: "Key competencies of school leaders today and in 2030" |
Author |
Fichtner, Sarah ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 116 (2024) 4, S. 379-382 ![]() |
Document | full text (228 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Schule; Schulleitung; Gesundheit; Kompetenz; Schlüsselqualifikation; Schulleiter; Umfrage; Deutschland |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2024 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Schulleitungen in Deutschland sind mit einer Vielzahl an Aufgaben konfrontiert. Dabei verfügen sie je nach Werdegang und Bundesland über unterschiedliche Qualifikationen und Kompetenzen. Der Bericht zur LISUM Schulleitungsbefragung 2024 zeigt, dass Schulleitungen in Berlin und Brandenburg die Gesundheitskompetenz bereits heute als für ihre Tätigkeitsfelder relevant ansehen. Für die Zukunft prognostizieren sie, dass ihre Tätigkeit als Krisenmanager*in zunehmen und ihre Gesundheitskompetenz entsprechend noch wichtiger werden wird. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | School leaders in Germany are confronted with a variety of tasks. Depending on their background and federal state, they have different qualifications and skills. The report on the LISUM School Leadership Survey 2024 shows that school leaders in Berlin and Brandenburg consider health literacy to be already today relevant to their fields of activity. For the future, they predict that their work as crisis managers will increase and that their health literacy will become even more important. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2024 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 19.02.2025 |
Citation | Fichtner, Sarah: Schulleitungen möchten ihre Gesundheitskompetenz stärken. Bericht zur LISUM Schulleitungsbefragung 2024: "Schlüsselkompetenzen schulischer Führungskräfte heute und in 2030" - In: Die Deutsche Schule 116 (2024) 4, S. 379-382 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-325962 - DOI: 10.25656/01:32596; 10.31244/dds.2024.04.05 |