details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-325975
DOI: 10.25656/01:32597; 10.31244/dds.2024.04.06
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-325975
DOI: 10.25656/01:32597; 10.31244/dds.2024.04.06
Original Title |
Salutogenese im Mittelpunkt. Aus- und Fortbildung von schulischen Führungskräften in Thüringen |
---|---|
Parallel title | Salutogenesis in focus. Training and further education for school managers in Thuringia |
Authors |
Bonda, Silke;
Jantowski, Andreas ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 116 (2024) 4, S. 383-388 ![]() |
Document | full text (614 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Schule; Schulleitung; Salutogenese; Führungskraft; Ausbildung; Fortbildung; Gesundheit; Management; Thüringen |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Adult Education / Further Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | German |
Year of creation | 2024 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Beitrag gibt einen Überblick über die neu konzipierte Führungskräfteentwicklung des Thüringer Instituts für Lehrerfortbildung, Lehrplanentwicklung und Medien (ThILLM). Im Mittelpunkt dieses Konzepts stehen reflexive und selbstreflexive Fähigkeiten, die es ermöglichen, ein salutogenetisches Leitungshandeln umzusetzen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The following contribution provides an overview of the newly designed leadership development program at the Thuringian Institute for Teacher Training, Curriculum Development, and Media (ThILLM). Central to this concept are reflective and self-reflective skills that enable the implementation of salutogenic leadership practices. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2024 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 19.02.2025 |
Citation | Bonda, Silke; Jantowski, Andreas: Salutogenese im Mittelpunkt. Aus- und Fortbildung von schulischen Führungskräften in Thüringen - In: Die Deutsche Schule 116 (2024) 4, S. 383-388 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-325975 - DOI: 10.25656/01:32597; 10.31244/dds.2024.04.06 |