search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Salutogenese im Mittelpunkt. Aus- und Fortbildung von schulischen Führungskräften in Thüringen
Parallel titleSalutogenesis in focus. Training and further education for school managers in Thuringia
Authors
SourceDie Deutsche Schule 116 (2024) 4, S. 383-388 ZDB
Document  (614 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag gibt einen Überblick über die neu konzipierte Führungskräfteentwicklung des Thüringer Instituts für Lehrerfortbildung, Lehrplanentwicklung und Medien (ThILLM). Im Mittelpunkt dieses Konzepts stehen reflexive und selbstreflexive Fähigkeiten, die es ermöglichen, ein salutogenetisches Leitungshandeln umzusetzen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The following contribution provides an overview of the newly designed leadership development program at the Thuringian Institute for Teacher Training, Curriculum Development, and Media (ThILLM). Central to this concept are reflective and self-reflective skills that enable the implementation of salutogenic leadership practices. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication19.02.2025
CitationBonda, Silke; Jantowski, Andreas: Salutogenese im Mittelpunkt. Aus- und Fortbildung von schulischen Führungskräften in Thüringen - In: Die Deutsche Schule 116 (2024) 4, S. 383-388 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-325975 - DOI: 10.25656/01:32597; 10.31244/dds.2024.04.06
export files

share content at social platforms