search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Bedeutung der Schulleitung beim Aufbau eines schulischen Gesundheitsmanagements im Programm "Gesund Leben Lernen"
Parallel titleThe importance of school leaders in establishing school health management in the "Healthy living learning" program
Authors
SourceDie Deutsche Schule 116 (2024) 4, S. 389-394 ZDB
Document  (321 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Das Programm „Gesund Leben Lernen“ hat zum Ziel, gesundheits- und persönlichkeitsfördernde Arbeits- und Lernbedingungen in der Schule zu schaffen. Schule soll sich so zur gesunden Lebenswelt für alle in ihr Arbeitenden und Lernenden entwickeln. Aufgrund der zentralen Bedeutung der Schulleitung für die gesundheitsförderliche Entwicklung der Schule stehen Schulleitungen während der zweijährigen Teilnahme am Programm „Gesund Leben Lernen“ unterschiedliche Angebote, auf die im Bericht näher eingegangen wird, zur Verfügung. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The “Healthy Living Learning” program aims to create working and learning conditions at school that promote health and personal development. As a result, schools are to become healthy living environments for all those who work and learn there. Due to the crucial importance of the school leaders for the health-promoting development of the school, various offers are available to school principals during the two-year participation in the “Healthy Living Learning” program, which are discussed in more detail in this report. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication19.02.2025
CitationKreie, Jan; Abeling, Insa: Bedeutung der Schulleitung beim Aufbau eines schulischen Gesundheitsmanagements im Programm "Gesund Leben Lernen" - In: Die Deutsche Schule 116 (2024) 4, S. 389-394 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-325985 - DOI: 10.25656/01:32598; 10.31244/dds.2024.04.07
export files

share content at social platforms