details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-326017
DOI: 10.25656/01:32601; 10.31244/dds.2024.04.10
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-326017
DOI: 10.25656/01:32601; 10.31244/dds.2024.04.10
Original Title |
Support systems in school development. Separate or structurally interlocked use? |
---|---|
Parallel title | Unterstützungssysteme in der Schulentwicklung. Separate oder strukturell verzahnte Nutzung? |
Author |
Dedering, Kathrin ![]() ![]() |
Source | Die Deutsche Schule 116 (2024) 4, S. e1-e15 ![]() |
is version of: | Unterstützungssysteme in der Schulentwicklung. Separate oder strukturell verzahnte Nutzung? |
Document | full text (293 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Schule; Schulleitung; Unterstützung; Schulinspektion; Beratung; Schulentwicklung; Qualitative Forschung; Interview; Studie; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379 |
Language | English |
Year of creation | 2024 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (English): | The article explores the question of how far support systems (e. g. inspections, consultancies) are related to each other or interconnected in the development process of schools in order to benefit from emerging synergies. The results of an interview study with school leaders show that the systems are largely used separately and are rarely structurally interlinked. The provision of integrating support systems by education policy/administration is advocated. (DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | Der Beitrag geht der Frage nach, inwiefern im Entwicklungsprozess von Schulen Unterstützungssysteme (z. B. Inspektionen, Beratungen) aufeinander bezogen bzw. miteinander verbunden werden, um von entstehenden Synergien zu profitieren. Die Ergebnisse einer Interviewstudie mit Schulleitungen zeigen, dass die Systeme weitgehend separat genutzt und selten strukturell verzahnt werden. Es wird für die Bereitstellung integrierender Unterstützungssysteme durch die Bildungspolitik/-administration plädiert. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Die Deutsche Schule Jahr: 2024 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 19.02.2025 |
Citation | Dedering, Kathrin: Support systems in school development. Separate or structurally interlocked use? - In: Die Deutsche Schule 116 (2024) 4, S. e1-e15 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-326017 - DOI: 10.25656/01:32601; 10.31244/dds.2024.04.10 |