search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Support systems in school development. Separate or structurally interlocked use?
Parallel titleUnterstützungssysteme in der Schulentwicklung. Separate oder strukturell verzahnte Nutzung?
Author
SourceDie Deutsche Schule 116 (2024) 4, S. e1-e15 ZDB
is version of:Unterstützungssysteme in der Schulentwicklung. Separate oder strukturell verzahnte Nutzung?
Document  (293 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0012-0731; 2699-5379; 00120731; 26995379
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):The article explores the question of how far support systems (e. g. inspections, consultancies) are related to each other or interconnected in the development process of schools in order to benefit from emerging synergies. The results of an interview study with school leaders show that the systems are largely used separately and are rarely structurally interlinked. The provision of integrating support systems by education policy/administration is advocated. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Der Beitrag geht der Frage nach, inwiefern im Entwicklungsprozess von Schulen Unterstützungssysteme (z. B. Inspektionen, Beratungen) aufeinander bezogen bzw. miteinander verbunden werden, um von entstehenden Synergien zu profitieren. Die Ergebnisse einer Interviewstudie mit Schulleitungen zeigen, dass die Systeme weitgehend separat genutzt und selten strukturell verzahnt werden. Es wird für die Bereitstellung integrierender Unterstützungssysteme durch die Bildungspolitik/-administration plädiert. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication19.02.2025
CitationDedering, Kathrin: Support systems in school development. Separate or structurally interlocked use? - In: Die Deutsche Schule 116 (2024) 4, S. e1-e15 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-326017 - DOI: 10.25656/01:32601; 10.31244/dds.2024.04.10
export files

share content at social platforms