details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-326089
DOI: 10.25656/01:32608; 10.3262/PAED2402016
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-326089
DOI: 10.25656/01:32608; 10.3262/PAED2402016
Title |
Europa durchs Fenster entdecken |
---|---|
Authors |
Świebocka, Celina;
Sebillaud, Christelle;
Scholten, Alfons ![]() ![]() |
Source | Pädagogik (Weinheim) 76 (2024) 2, S. 16-20 ![]() |
Document | full text (162 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungspolitik; Schulpolitik; Schulentwicklung; Digitalisierung; Internationale Zusammenarbeit; Internet; Vernetzung; Deutschland |
sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0933-422X; 0933422X |
Language | German |
Year of creation | 2024 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Das eTwinning-Programm der EU vernetzt Schulen über das Internet: "e" steht für elektronisch und Twinning für Partnerschaft. Über einen gemeinsamen digitalen Arbeitsraum können Lerngruppen aus ganz Europa in Projekten zusammenarbeiten. Ein Beispiel aus Polen, Frankreich und Deutschland zum Thema "Virtuell die Geschichte des Weimarer Dreiecks entdecken". (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The EU's eTwinning programme connects schools via the internet: ‘e’ stands for electronic and twinning for partnership. Via a shared digital workspace, learning groups from across Europe can work together on projects. An example from Poland, France and Germany on the topic ‘Virtually discovering the history of the Weimar Triangle’. (Author) |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 25.02.2025 |
Citation | Świebocka, Celina; Sebillaud, Christelle; Scholten, Alfons: Europa durchs Fenster entdecken - In: Pädagogik (Weinheim) 76 (2024) 2, S. 16-20 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-326089 - DOI: 10.25656/01:32608; 10.3262/PAED2402016 |