search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Forschungsdesiderate und Projektstrukturen im Bereich digitaler, beruflicher Weiterbildung. Erkenntnisse einer Interviewstudie mit 31 Projekten des Innovationswettbewerbs INVITE
Authors
SourceBerlin 2025, 31 S.
Document  (724 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Contributors (corporate)Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz GmbH [Hrsg.]
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Dieses Dossier stellt basierend auf einer Interviewstudie dar, welche Forschungsfragen nach Förderende des BMBF-geförderten Innovationswettbewerbs INVITE (Laufzeit 2021-2025) verbleiben. Damit soll aufgezeigt werden, welche Forschungslücken auf dem Themengebiet des beruflichen digitalen Lernens in den kommenden Jahren vorrangig behandelt werden sollten. Ein weiteres Ziel ist es, die Herausforderungen interdisziplinärer Projekte im Bereich digitaler Bildung näher zu betrachten und Vorschläge der Projekte zur verbesserten Zusammenarbeit weiterzugeben. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Based on an interview study, this paper presents the research questions that will remain after the end of the "Innovationswettbewerb" INVITE (duration 2021-2025). The aim is to show which research gaps in the field of vocational digital learning should be prioritised in the coming years. A further aim is to take a closer look at the challenges of interdisciplinary projects in the field of digital education and to pass on suggestions from the projects for improved collaboration. (Authors)
Statistics
Checksums
Date of publication25.02.2025
CitationReichow, Insa; Buntins, Katja; Goertz, Lutz; Blanc, Berit; Rashid, Sheikh Faisal; Hochbauer, Monica: Forschungsdesiderate und Projektstrukturen im Bereich digitaler, beruflicher Weiterbildung. Erkenntnisse einer Interviewstudie mit 31 Projekten des Innovationswettbewerbs INVITE. Berlin 2025, 31 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-326864 - DOI: 10.25656/01:32686
export files

share content at social platforms