search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Mobilitätsbildung neu gedacht. Bewegung, Wahrnehmung, Mitgestaltung
Authors
SourceSchomaker, Claudia [Hrsg.]; Peschel, Markus [Hrsg.]; Goll, Thomas [Hrsg.]: Mit Sachunterricht Zukunft gestalten?! Herausforderungen und Potenziale im Kontext von Komplexität und Ungewissheit. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 130-139. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; 35)
Document  (760 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7815-6152-6; 978-3-7815-2692-1; 9783781561526; 9783781526921
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Den Bildungsanspruch von Sachunterricht aufgreifend, zeigt der Beitrag ein Modell auf, das die perspektivenübergreifende Mobilitätsbildung um Fragestellungen erweitert, die aktuelle gesellschaftliche Herausforderungen berücksichtigen. Die Autor*innen verdeutlichen die Konsequenzen einer derartigen Schwerpunktsetzung anhand eines Materialpakets, das auf Basis empirischer Befunde entwickelt wurde. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The Berlin model for mobility education aims at implementing the demands of modern primary science and social science (Sachunterricht) by enabling perceiving (phenomena), understanding and shaping the world in an appropriate and responsible way. Hence, moving, (spatial) perceiving and shaping the world are included in the model. In this article we describe the empirical basis of the model and the structure of the material package derived from the model to as an approaches for the cross-perspective subject area of mobility. (DIPF/Orig.)
is part of:Mit Sachunterricht Zukunft gestalten?! Herausforderungen und Potenziale im Kontext von Komplexität und Ungewissheit
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication03.06.2025
CitationStiller, Jurik; Röll, Verena; Stage, Diana; Becker, Julia; Pech, Detlef; Ahrend, Christine: Mobilitätsbildung neu gedacht. Bewegung, Wahrnehmung, Mitgestaltung - In: Schomaker, Claudia [Hrsg.]; Peschel, Markus [Hrsg.]; Goll, Thomas [Hrsg.]: Mit Sachunterricht Zukunft gestalten?! Herausforderungen und Potenziale im Kontext von Komplexität und Ungewissheit. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 130-139. - (Probleme und Perspektiven des Sachunterrichts; 35) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-327571 - DOI: 10.25656/01:32757; 10.35468/6152-11
export files

share content at social platforms