search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Use of ESCO in digital vocational education and training – Insights from the projects of the German funding program "Innovationswettbewerb INVITE". A contribution by INVITE Meta and the Digitalbegleitung (technological monitoring and research) within the framework of the German funding program INVITE
Authors
Source2025, 14 S.
is version of:Einsatz von ESCO in der digitalen beruflichen Bildung – Erfahrungen und Erkenntnisse aus dem Innovationswettbewerb INVITE. Ein Beitrag von Digitalbegleitung und INVITE-Meta im Rahmen des Innovationswettbewerbs INVITE
Document  (382 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Contributors (corporate)INVITE-meta; VDI/VDE-IT; Deutsches Forschungszentrum für Künstliche Intelligenz (dfki ai)
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
LanguageEnglish
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (English):The paper examines the application and adaptation of the competency classification system "ESCO", drawing on practical experiences gained from specific use cases within vocational education. To ex-plore this topic, a survey was conducted and analyzed among projects funded by the German fund-ing program INVITE. The paper discusses the need for ESCO to adapt as a result of the projects as well as the challenges and opportunities for further development in this area. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Das Paper befasst sich mit der Nutzung und Adaption des Kompetenzklassifikationssystems „ESCO“ anhand der Erfahrungen mit spezifischen Anwendungsfällen in der beruflichen Bildung. Dafür wurde eine Umfrage unter Förderprojekten des Innovationswettbewerbs INVITE durchgeführt und ausgewertet. Das Paper diskutiert sowohl die von den Projekten berichteten Notwendigkeiten der Anpassung von ESCO als auch Herausforderungen und weitere Entwicklungsmöglichkeiten in diesem Bereich. (DIPF/Orig.)
Statistics
Checksums
Date of publication25.03.2025
CitationWilhelm-Weidner, Arno; Vogel-Adham, Elke; Reichow, Insa; Rashid, Sheikh Faisal; Hübsch, Thomas; Hochbauer, Monica: Use of ESCO in digital vocational education and training – Insights from the projects of the German funding program "Innovationswettbewerb INVITE". A contribution by INVITE Meta and the Digitalbegleitung (technological monitoring and research) within the framework of the German funding program INVITE. 2025, 14 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-328167 - DOI: 10.25656/01:32816
export files

share content at social platforms