details
| Title |
Immaginando Gramsci in der Schule. Ethnographie des Unterrichtens von Antonio Gramsci auf Sardinien |
|---|---|
| Author |
Marchi, Alessandra |
| Source | Castro Varela, María do Mar [Hrsg.]; Khakpour, Natascha [Hrsg.]; Niggemann, Jan [Hrsg.]: Hegemonie bilden. Pädagogische Anschlüsse an Antonio Gramsci. Weinheim, Basel : Beltz Juventa 2023, S. 239-250 |
| Document | full text (4.073 KB) |
| License of the document |
|
| Keywords (German) | Generation; Ethnografie; Schule; Lernort; Verein; Gramsci, Antonio; Italien; Sardinien |
| sub-discipline | General Educational Science Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
| Document type | Article (from a serial) |
| ISBN | 978-3-7799-5372-2; 978-3-7799-6073-7 ; 9783779953722; 9783779960737 |
| Language | German |
| Year of creation | 2023 |
| review status | Publishing House Lectorship |
| Abstract (German): | In dem Beitrag werden die Auswirkungen von freiwilligen und politischen Engagements von Vereinen auf Sardinien untersucht, die versuchen, Gramscis Denken in den Schulen einzuführen. (DIPF/mo) |
| is part of: | Hegemonie bilden. Pädagogische Anschlüsse an Antonio Gramsci |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
| Date of publication | 18.11.2025 |
| Citation | Marchi, Alessandra: Immaginando Gramsci in der Schule. Ethnographie des Unterrichtens von Antonio Gramsci auf Sardinien - In: Castro Varela, María do Mar [Hrsg.]; Khakpour, Natascha [Hrsg.]; Niggemann, Jan [Hrsg.]: Hegemonie bilden. Pädagogische Anschlüsse an Antonio Gramsci. Weinheim, Basel : Beltz Juventa 2023, S. 239-250 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-331958 - DOI: 10.25656/01:33195 |