details
| Title |
Die intellektuelle Lehrerin in der Schule der Migrationsgesellschaft. Überlegungen zu pädagogischer Professionalität mit Antonio Gramsci |
|---|---|
| Authors |
Mecheril, Paul |
| Source | Castro Varela, María do Mar [Hrsg.]; Khakpour, Natascha [Hrsg.]; Niggemann, Jan [Hrsg.]: Hegemonie bilden. Pädagogische Anschlüsse an Antonio Gramsci. Weinheim, Basel : Beltz Juventa 2023, S. 251-266 |
| Document | full text (4.712 KB) |
| License of the document |
|
| Keywords (German) | Pädagogik; Gesellschaft; Schule; Lehrerin; Migration; Professionalität |
| sub-discipline | General Educational Science Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
| Document type | Article (from a serial) |
| ISBN | 978-3-7799-5372-2; 978-3-7799-6073-7 ; 9783779953722; 9783779960737 |
| Language | German |
| Year of creation | 2023 |
| review status | Publishing House Lectorship |
| Abstract (German): | Die Autoren skizzieren vor dem Hintergrund der Gedanken Gramscis ein normatives Modell in der Figur der intellektuellen Lehrerin der Migrationsgesellschaft. (DIPF/mo) |
| is part of: | Hegemonie bilden. Pädagogische Anschlüsse an Antonio Gramsci |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
| Date of publication | 18.11.2025 |
| Citation | Mecheril, Paul; Rangger, Matthias: Die intellektuelle Lehrerin in der Schule der Migrationsgesellschaft. Überlegungen zu pädagogischer Professionalität mit Antonio Gramsci - In: Castro Varela, María do Mar [Hrsg.]; Khakpour, Natascha [Hrsg.]; Niggemann, Jan [Hrsg.]: Hegemonie bilden. Pädagogische Anschlüsse an Antonio Gramsci. Weinheim, Basel : Beltz Juventa 2023, S. 251-266 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-331969 - DOI: 10.25656/01:33196 |