details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-334849
DOI: 10.25656/01:33484; 10.35468/6172-einl
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-334849
DOI: 10.25656/01:33484; 10.35468/6172-einl
Title |
Entwicklung als Erwartung. Einleitende Systematisierung schulpädagogischer Perspektiven |
---|---|
Authors |
Olk, Matthias ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Source | Langer, Anja [Hrsg.]; Moldenhauer, Anna [Hrsg.]; Olk, Matthias [Hrsg.]; Doğmuş, Aysun [Hrsg.]; Hinrichsen, Merle [Hrsg.]; Lill, Anne [Hrsg.]; Pauling, Sven [Hrsg.]: Entwicklung als Erwartung. Zu einem Paradigma von Schule und der Berufskultur von Lehrpersonen. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 9-23. - (Studien zur Professionsforschung und Lehrer:innenbildung) |
Document | full text (279 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Schulpädagogik; Entwicklung; Erwartung; Lehrer; Lehrberuf; Schule; Berufskultur; Innovation; Kompensation; Wandel; Kontinuität; Harmonisierung; Ambivalenz |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 978-3-7815-6172-4; 978-3-7815-2712-6; 9783781561724; 9783781527126 |
Language | German |
Year of creation | 2025 |
review status | Peer-Reviewed |
is part of: | Entwicklung als Erwartung. Zu einem Paradigma von Schule und der Berufskultur von Lehrpersonen |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 27.06.2025 |
Citation | Olk, Matthias; Langer, Anja; Moldenhauer, Anna; Doğmuş, Aysun; Hinrichsen, Merle; Lill, Anne; Pauling, Sven: Entwicklung als Erwartung. Einleitende Systematisierung schulpädagogischer Perspektiven - In: Langer, Anja [Hrsg.]; Moldenhauer, Anna [Hrsg.]; Olk, Matthias [Hrsg.]; Doğmuş, Aysun [Hrsg.]; Hinrichsen, Merle [Hrsg.]; Lill, Anne [Hrsg.]; Pauling, Sven [Hrsg.]: Entwicklung als Erwartung. Zu einem Paradigma von Schule und der Berufskultur von Lehrpersonen. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 9-23. - (Studien zur Professionsforschung und Lehrer:innenbildung) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-334849 - DOI: 10.25656/01:33484; 10.35468/6172-einl |