search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Care-Arbeit: Blinder Fleck mit didaktischem Potenzial
Parallel titleCare work: Blind spot with didactic potential
Authors
SourceHaushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 2, S. 40-53 ZDB
Document  (400 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Care-Arbeit ist unabdingbare Voraussetzung für individuelles und gesellschaftliches Leben. Kinder erfahren diese in ihren alltäglichen, familialen Lebenswelten. Als unbezahlte, überwiegend von Frauen erbrachte Arbeit bleibt sie weitgehend unsichtbar und erfährt wenig Wertschätzung, ebenso wird auch die ökonomische Wertschöpfung nicht erfasst. Bislang erweist sich das Thema Care-Arbeit trotz hoher Relevanz auch in Bildungskontexten als blinder Fleck. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Care work is essential for individual and social life. Children experience this in their everyday family life. However, as unpaid work, predominantly performed by women, it remains invisible and receives little appreciation; the economic value added is also not recorded. So far, the topic of care work has been a blind spot in educational contexts as well. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication03.07.2025
CitationRieber, Viktoria; Queisser, Ursula; Häußler, Angela: Care-Arbeit: Blinder Fleck mit didaktischem Potenzial - In: Haushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 2, S. 40-53 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-335288 - DOI: 10.25656/01:33528; 10.3224/hibifo.v12i2.04
export files

share content at social platforms