details
Article (journal) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-335288
DOI: 10.25656/01:33528; 10.3224/hibifo.v12i2.04
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-335288
DOI: 10.25656/01:33528; 10.3224/hibifo.v12i2.04
Original Title |
Care-Arbeit: Blinder Fleck mit didaktischem Potenzial |
---|---|
Parallel title | Care work: Blind spot with didactic potential |
Authors |
Rieber, Viktoria ![]() ![]() ![]() |
Source | Haushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 2, S. 40-53 ![]() |
Document | full text (400 KB) |
License of the document |
|
Keywords (German) | Grundschule; Ernährungserziehung; Konsumerziehung; Care-Arbeit; Sachunterricht; Arbeitsteilung; Gesellschaft; Student; Kind |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Teaching Didactics/General Educational Topics |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 2193-8806; 2196-1662; 21938806; 21961662 |
Language | German |
Year of creation | 2023 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Care-Arbeit ist unabdingbare Voraussetzung für individuelles und gesellschaftliches Leben. Kinder erfahren diese in ihren alltäglichen, familialen Lebenswelten. Als unbezahlte, überwiegend von Frauen erbrachte Arbeit bleibt sie weitgehend unsichtbar und erfährt wenig Wertschätzung, ebenso wird auch die ökonomische Wertschöpfung nicht erfasst. Bislang erweist sich das Thema Care-Arbeit trotz hoher Relevanz auch in Bildungskontexten als blinder Fleck. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | Care work is essential for individual and social life. Children experience this in their everyday family life. However, as unpaid work, predominantly performed by women, it remains invisible and receives little appreciation; the economic value added is also not recorded. So far, the topic of care work has been a blind spot in educational contexts as well. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | Haushalt in Bildung & Forschung Jahr: 2023 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 03.07.2025 |
Citation | Rieber, Viktoria; Queisser, Ursula; Häußler, Angela: Care-Arbeit: Blinder Fleck mit didaktischem Potenzial - In: Haushalt in Bildung & Forschung 12 (2023) 2, S. 40-53 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-335288 - DOI: 10.25656/01:33528; 10.3224/hibifo.v12i2.04 |