search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Demokratiefördernde Bildung durch Digitalisierung? Empirische Einblicke in das Potenzial von Süd-Nord-Partnerschaften
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 48 (2025) 1, S. 17-23 ZDB
Document  (392 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688; 2699-5549; 14344688; 26995549
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In diesem Beitrag werden Ergebnisse einer Studie präsentiert, in der die südliche Perspektive auf Demokratielernen in der digitalen Welt in Schulpartnerschaften untersucht wird. Es werden Wahrnehmungen von Partnerschaft, Demokratie, Digitalität und Weltgesellschaft vorgestellt und aufeinander bezogen. Die gewonnenen Einblicke ermöglichen es, Ansatzpunkte für gelingende Süd-Nord-Partnerschaften zu formulieren, die Demokratieförderung, Bedingungen der Digitalität sowie Weltgesellschaft gleichermaßen berücksichtigen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article presents the findings of a study analysing southern perspectives on learning democracy in the digital world in the context of school partnerships. Perceptions of partnership, democracy, digitality and global society are presented and related to each other. The insights gained from this analysis provide a foundation for developing starting points for successful South-North partnerships. These partnerships should take into account the conditions of digitality and global society in order to promote democracy. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication29.09.2025
CitationTimm, Susanne; Scheunpflug, Annette: Demokratiefördernde Bildung durch Digitalisierung? Empirische Einblicke in das Potenzial von Süd-Nord-Partnerschaften - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 48 (2025) 1, S. 17-23 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-340116 - DOI: 10.25656/01:34011; 10.20377/zep-15
export files

share content at social platforms