search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Transformation, Bildung und Reformpädagogik. Impulse für zukünftige Global Citizenship Education
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 48 (2025) 2, S. 4-9 ZDB
Document  (327 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688; 2699-5549; 14344688; 26995549
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Nach Überlegungen zu den Zusammenhängen von Wandel, Transformation und Bildung wird Reformpädagogik als historische und internationale Bewegung mit innovativen Bildungsansätzen beschrieben. Um das Potenzial zukünftiger und zukunftsfähiger Global Citizenship herauszuarbeiten, werden vermeintlich klare Begriffe – Wandel, Transformation, Reform, Innovation – mit ihren Gegenbegriffen konfrontiert. Damit wird erhofft, Perspektiven jenseits europäischer Aufklärung anzudeuten. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):After considering the connections between change, transformation and education, reform pedagogy is described as a historical and international movement with innovative educational approaches. In order to work out the potential of future and sustainable global citizenship, supposedly clear terms - change, transformation, reform, innovation - are confronted with their counter-concepts. It is hoped that this will suggest perspectives beyond European enlightenment. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication30.09.2025
CitationNeff, Judith; Lang-Wojtasik, Gregor: Transformation, Bildung und Reformpädagogik. Impulse für zukünftige Global Citizenship Education - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 48 (2025) 2, S. 4-9 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-340138 - DOI: 10.25656/01:34013; 10.20377/zep-25
export files

share content at social platforms