details
Article (from a serial) accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-341825
DOI: 10.25656/01:34182; 10.35468/6193-05
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-341825
DOI: 10.25656/01:34182; 10.35468/6193-05
| Title |
Challenges and recommendations for teachers' professional development through lesson study in Kenya |
|---|---|
| Author | Kinyanjui, Joyce |
| Source | Hallitzky, Maria [Hrsg.]; Mulhanga, Félix [Hrsg.]; Spendrin, Karla [Hrsg.]; Yoshida, Nariakira [Hrsg.]: Expanding horizons and local connectedness. Challenges for qualitative teaching research and development in intercultural contexts. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 53-58 |
| Document | full text (382 KB) |
| License of the document |
|
| Keywords (German) | Schule; Lehrer; Professionalisierung; Kompetenz; Entwicklung; Fortbildung; Kenia |
| sub-discipline | Intercultural and International Comparative Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
| Document type | Article (from a serial) |
| ISBN | 978-3-7815-6193-9; 978-3-7815-2731-7; 9783781561939; 9783781527317 |
| Language | English |
| Year of creation | 2025 |
| review status | Peer-Reviewed |
| Abstract (English): | Given that the quality of an education system will not exceed the quality of its teachers, the article describes official frameworks and programs to enhance teachers' competences in Kenya. Lesson Studies are introduced as a possible methodology for teachers' professional development. However, a number of challenges are named, which can impede the success of different phases of Lesson Studies in the specific context, mostly concerning the fit between the cultural and linguistic context and educational policies. Finally, some recommendations are given on how teachers' professional development could be better enhanced through Lesson Study. (DIPF/Orig.) |
| Abstract (German): | In Anbetracht der Tatsache, dass die Qualität eines Bildungssystems nur so gut sein kann wie die Qualität seiner Lehrer:innen, werden in diesem Artikel die offiziellen Rahmenbedingungen und Programme zur Verbesserung der Kompetenzen der Lehrer:innen in Kenia beschrieben. Lesson Studies werden als eine mögliche Vorgehensweise für die berufliche Entwicklung von Lehrer:innen vorgestellt. Es werden jedoch eine Reihe von Herausforderungen genannt, die den Erfolg der verschiedenen Phasen von Lesson Studies in dem jeweiligen Kontext behindern können, vor allem in Bezug auf die Passung zwischen dem kulturellen und sprachlichen Kontext und der Bildungspolitik. Abschließend werden einige Empfehlungen gegeben, wie die berufliche Entwicklung von Lehrer:innen durch Lesson Study besser gefördert werden könnte. (DIPF/Orig.) |
| is part of: | Expanding horizons and local connectedness. Challenges for qualitative teaching research and development in intercultural contexts |
| Statistics | |
| Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
| Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
| Date of publication | 29.10.2025 |
| Citation | Kinyanjui, Joyce: Challenges and recommendations for teachers' professional development through lesson study in Kenya - In: Hallitzky, Maria [Hrsg.]; Mulhanga, Félix [Hrsg.]; Spendrin, Karla [Hrsg.]; Yoshida, Nariakira [Hrsg.]: Expanding horizons and local connectedness. Challenges for qualitative teaching research and development in intercultural contexts. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 53-58 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-341825 - DOI: 10.25656/01:34182; 10.35468/6193-05 |