search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

On Saturday, November 8, 2025, this website will be unavailable between 6:00 and 10:00 a.m. due to maintenance work. We kindly ask for your understanding.

Inhalt

details

Title
Challenges and recommendations for teachers' professional development through lesson study in Kenya
Author
SourceHallitzky, Maria [Hrsg.]; Mulhanga, Félix [Hrsg.]; Spendrin, Karla [Hrsg.]; Yoshida, Nariakira [Hrsg.]: Expanding horizons and local connectedness. Challenges for qualitative teaching research and development in intercultural contexts. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 53-58
Document  (382 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-7815-6193-9; 978-3-7815-2731-7; 9783781561939; 9783781527317
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):Given that the quality of an education system will not exceed the quality of its teachers, the article describes official frameworks and programs to enhance teachers' competences in Kenya. Lesson Studies are introduced as a possible methodology for teachers' professional development. However, a number of challenges are named, which can impede the success of different phases of Lesson Studies in the specific context, mostly concerning the fit between the cultural and linguistic context and educational policies. Finally, some recommendations are given on how teachers' professional development could be better enhanced through Lesson Study. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):In Anbetracht der Tatsache, dass die Qualität eines Bildungssystems nur so gut sein kann wie die Qualität seiner Lehrer:innen, werden in diesem Artikel die offiziellen Rahmenbedingungen und Programme zur Verbesserung der Kompetenzen der Lehrer:innen in Kenia beschrieben. Lesson Studies werden als eine mögliche Vorgehensweise für die berufliche Entwicklung von Lehrer:innen vorgestellt. Es werden jedoch eine Reihe von Herausforderungen genannt, die den Erfolg der verschiedenen Phasen von Lesson Studies in dem jeweiligen Kontext behindern können, vor allem in Bezug auf die Passung zwischen dem kulturellen und sprachlichen Kontext und der Bildungspolitik. Abschließend werden einige Empfehlungen gegeben, wie die berufliche Entwicklung von Lehrer:innen durch Lesson Study besser gefördert werden könnte. (DIPF/Orig.)
is part of:Expanding horizons and local connectedness. Challenges for qualitative teaching research and development in intercultural contexts
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication29.10.2025
CitationKinyanjui, Joyce: Challenges and recommendations for teachers' professional development through lesson study in Kenya - In: Hallitzky, Maria [Hrsg.]; Mulhanga, Félix [Hrsg.]; Spendrin, Karla [Hrsg.]; Yoshida, Nariakira [Hrsg.]: Expanding horizons and local connectedness. Challenges for qualitative teaching research and development in intercultural contexts. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2025, S. 53-58 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-341825 - DOI: 10.25656/01:34182; 10.35468/6193-05
export files

share content at social platforms