search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Der Übertritt auf die weiterführenden Schulen in Bayern. Analysen aus der Schulstatistik
Author
SourceSchulVerwaltung. Ausgabe Bayern 34 (2011) 2, S. 61-63
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Bayern; Deutschland; Empfehlung; Grundschule; Gymnasium; Hauptschule; Realschule; Schulerfolg; Schülerzahl; Schulform; Schulstatistik; Übergang; Weiterführende Schule
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
LanguageGerman
Year of creation
review statusReview Status Unknown
Abstract (German):Der Beitrag umfasst statistische Daten zum Übergangsprozess die weiterführenden Schulformen in Bayern seit dem Schuljahr 1985/1986. Die Übergänge und der Schulerfolg am Ende des ersten Schuljahres nach dem Übertritt werden in Form von langen Zeitreihen analysiert. (DIPF/Autor)
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication06.02.2012
Suggested CitationDietze, Torsten: Der Übertritt auf die weiterführenden Schulen in Bayern. Analysen aus der Schulstatistik - In: SchulVerwaltung. Ausgabe Bayern 34 (2011) 2, S. 61-63 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-51951
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)