search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Title
[PISA - Reaktionen der teilnehmenden Länder Juli-Oktober 2002] Großbritannien (UK). Zusammengestellt nach Berichten der britischen Presse
Author
SourceTrends in Bildung international (2002) 5, S. 1-3 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)PISA <Programme for International Student Assessment>; Untersuchungsergebnis; Pressemeldung; Stellungnahme; Schulsystem; Schülerleistung; Großbritannien
sub-disciplineComparative Education
Empirical Educational Research
Document typeArticle (journal)
ISSN1610-5451
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Pressereaktionen in Großbritannien zu den Ergebnissen der PISA-Studie 2000. [...] Der Großteil der Artikel der hier verwendeten Quelle <www.pisa.oecd.org/News/cntry.htm> stellt das gute Abschneiden Großbritanniens in den Leistungsmittelwerten heraus, übt jedoch Kritik an der hohen sozialen Streuung, welche weitere Reformen notwendig mache. (DIPF/Orig./Ban)
other articles of this journalTrends in Bildung international Jahr: 2002
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication14.06.2012
Suggested CitationPreuschoff, Corinna: [PISA - Reaktionen der teilnehmenden Länder Juli-Oktober 2002] Großbritannien (UK). Zusammengestellt nach Berichten der britischen Presse - In: Trends in Bildung international (2002) 5, S. 1-3 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-52149
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)