search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible at
URN:
DOI:  
Title
Region und soziale Ungleichheit
Authors GND-ID; GND-ID
SourceReinders, Heinz [Hrsg.]; Ditton, Hartmut [Hrsg.]; Gräsel, Cornelia [Hrsg.]; Gniewosz, Burkhard [Hrsg.]: Empirische Bildungsforschung. Gegenstandsbereiche. Wiesbaden : VS-Verl. 2011, S. 209-219
Document
Keywords (German)Bildung; Bildungsbeteiligung; Soziale Ungleichheit; Soziales Milieu; Bildungsangebot; Elementarbereich; Allgemein bildende Schule; Schulform; Gymnasium; Region; Segregation; Soziale Schicht; Sozialstruktur; Berufsausbildung; Weiterbildung; Auslese; Bildungseinrichtung; Deutschland
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-531-17847-9; 3-531-17847-4
Extra informationResearch data, study details and survey instruments
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Der Beitrag beschäftigt sich mit der Frage, welche Rolle die Region als soziale Ungleichheitsdimension für Bildungsprozesse spielt. Nicht nur soziale Gruppen, sondern auch Bildungseinrichtungen sind im Raum ungleich verteilt. Dadurch ergeben sich sozial selektive Angebots-Nachfragestrukturen, deren Auswirkungen auf die Bildungsbeteiligung näher nachgegangen wird. (DIPF/Autor)
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication29.03.2012
Suggested CitationKemper, Thomas; Weishaupt, Horst: Region und soziale Ungleichheit - In: Reinders, Heinz [Hrsg.]; Ditton, Hartmut [Hrsg.]; Gräsel, Cornelia [Hrsg.]; Gniewosz, Burkhard [Hrsg.]: Empirische Bildungsforschung. Gegenstandsbereiche. Wiesbaden : VS-Verl. 2011, S. 209-219 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-54178 - DOI: 10.1007/978-3-531-93021-3_18
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)