search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Toktok und Kaikai im Lernbereich Eine Welt. The proof of the pudding is the eating
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 20 (1997) 1, S. 2-7 ZDB
Document  (2.443 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Entwicklungspädagogik; Entwicklungsbezogene Bildung; Schule; Unterricht; Schüler; Kind; Globalisierung; Globalität; Eine Welt; Lernen; Lernbereich; Globales Lernen; Learning by Doing; Süden
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation
Document typeArticle (journal)
ISSN1434-4688; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Wo waren wir, wo stehen wir heute, wie geht es weiter mit der entwicklungspolitischen Bildung? Mit der aktuellen Rede vom "Globalen Lernen" scheint eine neue Epoche in der Zeitgeschichte der Entwicklungspädagogik angebrochen zu sein. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 1997
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication19.05.2021
CitationZahn, Barbara: Toktok und Kaikai im Lernbereich Eine Welt. The proof of the pudding is the eating - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 20 (1997) 1, S. 2-7 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-63194 - DOI: 10.25656/01:6319
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)