search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Schulpartnerschaft mit Mosambik. Lernprozesse in der interkulturellen Begegnung
Author
SourceZeitschrift für Entwicklungspädagogik 11 (1988) 1, S. 17-20 ZDB
Document  (578 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Partnerschaft; Interkulturelle Bildung; Interkulturelle Begegnung; Schule; Hauptschule; Schüler; Lehrer; Eltern; Entwicklung; Lernprozess; Projekt; Ausland; Afrika; Mosambik; Sauerland
sub-disciplineIntercultural and International Comparative Educational Research
Curriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Eine Schulpartnerschaft der Anne-Frank-Hauptschule in Lennestadt (Sauerland) mit der Schulfarm M'kondedzi, im Norden Mosambiks begann im Herbst 1975. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZeitschrift für Entwicklungspädagogik Jahr: 1988
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication10.01.2022
CitationPfeiffer, Joachim: Schulpartnerschaft mit Mosambik. Lernprozesse in der interkulturellen Begegnung - In: Zeitschrift für Entwicklungspädagogik 11 (1988) 1, S. 17-20 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-64954 - DOI: 10.25656/01:6495
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)