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Original Title
Zum Problem der Wissensanwendung
Parallel titleOn the problem of knowledge application
Authors ; ;
SourceUnterrichtswissenschaft 22 (1994) 3, S. 233-242 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Wissen; Transfer; Lernen; Lernforschung; Lernort; Berufsbildung; Arbeitsplatz
sub-disciplineGeneral Educational Science
Vocational Education and Training
Document typeArticle (journal)
ISSN0340-4099
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Drei aktuelle Forschungszugänge zum Problem der Wissensanwendung werden diskutiert: Die grundlagentheoretische Transferforschung, kognitiv-„konstruktivistisch" orientierte Instruktionsansätze und Lernen am Arbeitsplatz. Stärken und Schwächen der einzelnen Ansätze werden jeweils an einem typischen Beispiel aufgezeigt. Als Desiderat für künftige Forschung wird vor allem die Entwicklung eines theoretischen Konzepts anwendbaren Wissens herausgestellt. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Three research approaches on the problem of knowledge application are discussed: experimental research on transfer, cognitive-„constructivistic" instructional approaches, and learning on the job. Advantages and disadvantages of these research perspectives are shown in a review of typical examples of these approaches. The necessity of developing a theoretical model of applicable knowledge is stressed. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalUnterrichtswissenschaft Jahr: 1994
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Date of publication13.09.2013
CitationMandl, Heinz; Gruber, Hans; Renkl, Alexander: Zum Problem der Wissensanwendung - In: Unterrichtswissenschaft 22 (1994) 3, S. 233-242 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-81547 - DOI: 10.25656/01:8154
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