search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Original TitleDiscussion: Private tutoring from Bronfenbrenner's perspective
Parallel titleDiskussion: Nachhilfeunterricht aus der Perspektive von Bronfenbrenner
Author
SourceJournal for educational research online 6 (2014) 1, S. 117-123 ZDB
Document
Keywords (German)Bronfenbrenner, Urie; Modell; Nachhilfeunterricht; Systemtheorie; Mikroebene; Makroebene; Wirkung; Schule; Familie; Eltern; Schulerfolg; Schüler; Interaktion; Forschungsstand; Diskussion
sub-disciplineGeneral Educational Science
Curriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN1866-6671
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (English):The four contributions included in this special issue on effects of private tutoring illuminate different facets of this phenomenon. To join and integrate these different research approaches about private tutoring, Bronfenbrenner's ecological systems theory (Bronfenbrenner, 1994) will be applied. Bronfenbrenner's theory is well suited for this purpose as it allows reconstructing the different ecological systems relevant to private tutoring as well as the relations between these systems. The application of Bronfenbrenner's terminology reveals, which systems and relations deserve greater consideration in further research. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Die vorliegenden vier Forschungsarbeiten zum Nachhilfeunterricht beleuchten unterschiedliche Facetten dieses Phänomens. In diesem Diskussionsbeitrag wird herausgearbeitet, inwiefern die ökologisch-systemische Perspektive von Bronfenbrenner (1994) als konzeptuelles Rahmenmodell dazu geeignet ist, unterschiedliche Forschungsansätze zur Nachhilfe zusammenzuführen und zu integrieren. Dabei werden die am Phänomen der Nachhilfe beteiligten Systeme und Relationen aufgezeigt. Die ökologisch-systemische Betrachtungsweise ermöglicht es auch, solche Aspekte zu identifizieren, die bislang in der Forschung nur ungenügend berücksichtigt werden. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalJournal for educational research online Jahr: 2014
Statistics Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication28.03.2014
Suggested CitationMischo, Christoph: Discussion: Private tutoring from Bronfenbrenner's perspective - In: Journal for educational research online 6 (2014) 1, S. 117-123 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-88434
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)