search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Methodenprobleme friedenspädagogischer Forschung in Konfliktgebieten
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 33 (2010) 4, S. 23-27 ZDB
Document  (915 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Evaluation; Forschungsdesign; Fragebogenerhebung; Methodologie; Projekt; Friedensforschung; Friedenspädagogik; Datenanalyse; Durchführung; Sri Lanka; Sudan
sub-disciplineEmpirical Educational Research
Social Work and Social Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Die bei einem konkreten Evaluationsvorhaben auftretenden Erhebungs- und Auswertungsprobleme werden vorgestellt. Dabei wird zwischen infrastrukturellen und im engeren Sinne forschungsmethodischen Aspekten unterscheiden. Die Forschungsschritte bei einem Experimentalgruppen-Kontrollgruppen-Design werden expliziert und erste Ergebnisse der Datenauswertung von einem Heidelberger Forschungsprojekt werden präsentiert. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The problems of data generation and interpretation in an actual peace education evaluation study are discussed. A difference is made between limitations because of the research infrastructure in the field and methodological aspects. The research steps of an experimental vs. control group design are explained and first results of the study are presented. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2010
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication04.11.2014
CitationKarimi, Alamara: Methodenprobleme friedenspädagogischer Forschung in Konfliktgebieten - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 33 (2010) 4, S. 23-27 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-96140 - DOI: 10.25656/01:9614
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)