Detailanzeige
Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-338663
DOI: 10.25656/01:33866; 10.3224/ijree.v11i1.07
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-338663
DOI: 10.25656/01:33866; 10.3224/ijree.v11i1.07
Titel |
Using theories that pertain to space and geography in Australian outside school hours settings. Playworkers perspectives |
---|---|
Autoren | Gorrie, Angus; Jordinson, Caitlin |
Originalveröffentlichung | International journal for research on extended education : IJREE 11 (2023) 1, S. 78-92 ![]() |
Dokument | Volltext (340 KB) |
Lizenz des Dokumentes |
|
Schlagwörter (Deutsch) | Außerschulisches Lernen; Außerschulische Förderung; Spielerisches Lernen; Grundschulalter; Schüler; Kindertagesstätte; Spiel; Lernort; Lernumgebung; Australien |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2196-3673; 21963673 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2023 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | This practitioner paper explores the positive impact playwork could have for Australian OSHC (Outside School Hours Care) environments and in turn, educators and children. Through a discussion of four theoretical perspectives pertaining to physical space from a playworkers perspective, the authors show how developing a conceptual understanding of these can support Australian OSHC settings nurture a place for play. With a focus on affordance theory, compound flexibility, liminality and psychogeography, this paper breaks down these theories and posits their practical applications within an OSHC setting. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | International journal for research on extended education : IJREE Jahr: 2023 |
Statistik | ![]() |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 09.09.2025 |
Quellenangabe | Gorrie, Angus; Jordinson, Caitlin: Using theories that pertain to space and geography in Australian outside school hours settings. Playworkers perspectives - In: International journal for research on extended education : IJREE 11 (2023) 1, S. 78-92 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-338663 - DOI: 10.25656/01:33866; 10.3224/ijree.v11i1.07 |