search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Der Vergleich als Lehr- und Lernmethode an Fachhochschulen Sozialer Arbeit
Parallel titleComparison as a teaching method within social work training at a University of Applied Science
Author
SourceSchweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 35 (2013) 1, S. 167-180 ZDB
Document  (142 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1424-3946; 14243946
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der folgende Artikel diskutiert auf Grundlage der Beobachtungstheorie die Annahme, dass es sich für die Fachhochschullehre Sozialer Arbeit lohnt, die Methode des Vergleichs systematisch einzuführen. Damit kann es gelingen, die Reflexivität der Studierenden anzuregen und deren verbreiteten Gewohnheit entgegenzuwirken, Praxis und Theorie gegeneinander auszuspielen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The following article, based on the theory of observation, discusses the assumption that a systematic introduction of comparison as teaching method is worthwhile within social work vocational training at a University of Applied Science. This approach should foster students’ reflective attitude, while counteracting the pervading habit they have to play off practice against theory. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication12.02.2015
CitationUecker, Horst: Der Vergleich als Lehr- und Lernmethode an Fachhochschulen Sozialer Arbeit - In: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften 35 (2013) 1, S. 167-180 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-102936 - DOI: 10.25656/01:10293
export files

share content at social platforms