search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible at
URN:
Original Title
Die wirkliche Schule und das künstliche Lernen
Parallel titleThe real school and artificial learning
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 41 (1995) 3, S. 327-333 ZDB
Document
Keywords (German)Erziehung; Erfahrung; Schulreform; Schule; Lernen; Didaktik; Unterricht
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Teaching Didactics
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Artikel antwortet auf den Vorschlag von Jörg Ramseger, zwischen einer "eher subjektorientierten" und einer "eher instruktionsorientierten" Didaktik zu vermitteln. Der unterstellte Gegensatz wird bestritten und statt dessen auf die interne Differenz hingewiesen, die dem Lernen innerhalb und außerhalb der Schule eigentümlich ist. Sie ist in der Schule mit unterschiedlichen Mitteln zu bearbeiten, statt Schule aufzuheben und anderen Praxen anzugleichen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The article is written in answer to J. Ramseger's proposal to mediate between a "more subject-oriented" and a "more instruction-oriented" didactical approach. The author denies the opposition postulated by Ramseger and, instead, points to the internal difference peculiar to learning both inside and outside school. This difference is to be dealt with by employing instructional means and not by neutralizing school and adapting it to other forms of practice. (DIPF/Orig.)
other articles of this journalZeitschrift für Pädagogik Jahr: 1995
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication15.09.2015
Suggested CitationPrange, Klaus: Die wirkliche Schule und das künstliche Lernen - In: Zeitschrift für Pädagogik 41 (1995) 3, S. 327-333 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-104566
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)