search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Entwicklung eines empirisch überprüfbaren Modells musikpraktischer Kompetenz (KOPRA-M)
Parallel titleDeveloping on empirically testable model of practical music competency
Authors
SourceClausen, Bernd [Hrsg.]: Teilhabe und Gerechtigkeit. Münster ; New York : Waxmann 2014, S. 77-93. - (Musikpädagogische Forschung; 35)
Document  (8.828 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Contributors (corporate)Arbeitskreis Musikpädagogische Forschung
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-8309-3144-7; 9783830931447
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Nachdem für das Schulfach Musik mit dem Kompetenzmodell „Musik wahrnehmen und kontextualisieren" ein erstes empirisch validiertes Kompetenzmodell vorliegt (Jordan et al., 2012), soll mit dieser Studie in Form eines theoriebasierten Modells musikpraktischer Kompetenz der erste Schritt zur empirischen Modellierung eines weiteren Bereichs, nämlich des musikpraktischen, vorgenommen werden. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In the lost 10 to 15 years, German educators have become increasingly interested in competency modelling. In this paper, we present a theoretical model regarding basic music performance competency in the music classroom, which would be amenable to empirical verification. To arrive at the model, we consulted literature on music performance and didactic models and analysed the current music curricula for public schools in Germany’s federal states. The resulting model consists of three dimensions: singing, basic instrument playing and rhythm production. We discuss the model and give an outlook on its validation in this paper. (DIPF/Orig.)
is part of:Teilhabe und Gerechtigkeit
Statistics
Checksums
Purchase order
Date of publication19.08.2016
CitationHasselhorn, Johannes; Lehmann, Andreas C.: Entwicklung eines empirisch überprüfbaren Modells musikpraktischer Kompetenz (KOPRA-M) - In: Clausen, Bernd [Hrsg.]: Teilhabe und Gerechtigkeit. Münster ; New York : Waxmann 2014, S. 77-93. - (Musikpädagogische Forschung; 35) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-123552 - DOI: 10.25656/01:12355
export files

share content at social platforms