Detailanzeige
| Titel |
Social Tagging and Open Content: A Concept for the Future of E-Learning and Knowledge Management? |
|---|---|
| Autoren | Küchler, Tilman; Pawlowski, Jan M.; Zimmermann, Volker |
| Originalveröffentlichung | Gaiser, Birgit [Hrsg.]; Hampel, Thorsten [Hrsg.]; Panke, Stefanie [Hrsg.]: Good Tags – Bad Tags. Social Tagging in der Wissensorganisation. Münster ; New York ; München ; Berlin : Waxmann 2008, S. 131-140. - (Medien in der Wissenschaft; 47) |
| Dokument | Volltext (932 KB) |
| Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
| Schlagwörter (Deutsch) | Open Access; E-Learning; Wissensaustausch; Inhaltserschließung; Wissensmanagement |
| Teildisziplin | Medienpädagogik Sonstige |
| Dokumentart | Aufsatz (Sammelwerk) |
| ISSN | 1434-3436; 14343436 |
| Sprache | Englisch |
| Erscheinungsjahr | 2008 |
| Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
| Abstract (Englisch): | Open Content is a promising concept for e-learning and knowledge management. It can improve sharing and re-using educational resources and create new business opportunities. However, in contrast to open source software, these opportunities have not yet been adopted by a wide community. This article discusses barriers and opportunities. The Content Explosion Model shows how content can be re-used and adapted to increase sharing and distributing Open Content. Social tagging is discussed, on the basis of an implementation example (SLIDESTAR), as a means of fostering content exchange on a content community platform. (DIPF/Orig.) |
| Beitrag in: | Good tags - bad tags. Social Tagging in der Wissensorganisation |
| Statistik | |
| Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
| Eintrag erfolgte am | 03.05.2019 |
| Quellenangabe | Küchler, Tilman; Pawlowski, Jan M.; Zimmermann, Volker: Social Tagging and Open Content: A Concept for the Future of E-Learning and Knowledge Management? - In: Gaiser, Birgit [Hrsg.]; Hampel, Thorsten [Hrsg.]; Panke, Stefanie [Hrsg.]: Good Tags – Bad Tags. Social Tagging in der Wissensorganisation. Münster ; New York ; München ; Berlin : Waxmann 2008, S. 131-140. - (Medien in der Wissenschaft; 47) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-127757 - DOI: 10.25656/01:12775 |