search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (from a serial) accessible at
URN:
Title
Interkulturelles Lernen und Forschen in transkulturellen Dialoggruppen
Author
SourceSpetsmann-Kunkel, Martin [Hrsg.]; Frieters-Reermann, Norbert [Hrsg.]: Soziale Arbeit in der Migrationsgesellschaft. Opladen ; Berlin ; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2013, S. 55-63. - (Schriften der Katholischen Hochschule Nordrhein-Westfalen; 17)
Document
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)Soziale Arbeit; Migrant; Migrationshintergrund; Interkulturalität; Interkulturelles Lernen; Transkulturalität; Interkulturelle Kommunikation; Dialog; Gruppe <Soz>; Interkulturelle Begegnung; Interkulturelle Forschung; Deutschland
sub-disciplineSocial Work and Social Pedagogy
Document typeArticle (from a serial)
ISBN978-3-938094-68-6; 3-938094-68-0
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Bezugnehmend auf die Dialogphilosophie Martin Bubers stellt die Autorin ihr Konzept der transkulturellen Dialogik vor. Ziel der transkulturellen Dialogik „liegt in der Umsetzung, Respekt vor der Andersheit des/der Anderen zu erfahren und zu erleben“. (DIPF/Orig.)
is part of:Soziale Arbeit in der Migrationsgesellschaft
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Purchase orderCheck the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German)
Date of publication24.02.2017
Suggested CitationMuth, Cornelia: Interkulturelles Lernen und Forschen in transkulturellen Dialoggruppen - In: Spetsmann-Kunkel, Martin [Hrsg.]; Frieters-Reermann, Norbert [Hrsg.]: Soziale Arbeit in der Migrationsgesellschaft. Opladen ; Berlin ; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2013, S. 55-63. - (Schriften der Katholischen Hochschule Nordrhein-Westfalen; 17) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-127811
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)