search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Entstehung, Entwicklung, Themenpolitik und Selbstverständnis der «Beiträge zur Lehrerbildung»
Author
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 30 (2012) 1, S. 6-14 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Lehrerbildung; Fachzeitschrift; Selbstverständnis; Zukunftsperspektive
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Anlässlich des 30-jährigen Bestehens der «Beiträge zur Lehrerbildung» wirft einer ihrer Gründungsherausgeber einen Blick auf Erreichtes, auf die aktuelle Situation, das Selbstverständnis und die thematischen Zukunftsperspektiven der Lehrerbildungszeitschrift.
Abstract (English):On the occasion of the 30th anniversary of the journal «Beiträge zur Lehrerbildung», one of the founding editors looks back on achievements, the current situation, self-concept, and thematic prospects of the teacher education journal.
other articles of this journalBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung Jahr: 2012
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication04.05.2017
Suggested CitationReusser, Kurt: Entstehung, Entwicklung, Themenpolitik und Selbstverständnis der «Beiträge zur Lehrerbildung» - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 30 (2012) 1, S. 6-14 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137971
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)