search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
DOI:
Title
Wissenschaftliches Schreiben im Studium: Herausforderungen und Enkulturation
Authors ;
SourceBeiträge zur Lehrerbildung 31 (2013) 3, S. 358-363 ZDB
Document  (135 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)Lehrerbildung; Studium; Wissenschaftliches Schreiben; Enkulturation
sub-disciplineCurriculum and Teaching / School Pedagogy
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Akademisches und insbesondere auch wissenschaftliches Schreiben stellen für Studierende eine grosse Herausforderung dar, da sie noch nicht über ein ausgebautes Repertoire an Lese- und Schreibstrategien verfügen. Der Erwerb der diesbezüglichen Kompetenzen ist darüber hinaus an eine entsprechende Enkulturation gebunden. Beides gilt es curricular stärker in die Hochschulausbildung zu integrieren.
Abstract (English):Academic writing poses a real challenge to students, since they do not possess a fully developed repertoire of reading and writing strategies yet. Apart from this, the acquisition of appropriate skills is linked to a corresponding enculturation. Both aspects need to be included in the curriculum of higher education at university level.
other articles of this journalBeiträge zur Lehrerbildung Jahr: 2013
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication04.05.2017
CitationSturm, Afra; Mezger, Res: Wissenschaftliches Schreiben im Studium: Herausforderungen und Enkulturation - In: Beiträge zur Lehrerbildung 31 (2013) 3, S. 358-363 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-138561 - DOI: 10.25656/01:13856
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)