details
Title |
Wissenschaftliches Schreiben im Studium: Herausforderungen und Enkulturation |
---|---|
Authors | Sturm, Afra; Mezger, Res |
Source | Beiträge zur Lehrerbildung 31 (2013) 3, S. 358-363 ![]() |
Document | full text (135 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lehrerbildung; Studium; Wissenschaftliches Schreiben; Enkulturation |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0259-353X; 0259353X |
Language | German |
Year of creation | 2013 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Akademisches und insbesondere auch wissenschaftliches Schreiben stellen für Studierende eine grosse Herausforderung dar, da sie noch nicht über ein ausgebautes Repertoire an Lese- und Schreibstrategien verfügen. Der Erwerb der diesbezüglichen Kompetenzen ist darüber hinaus an eine entsprechende Enkulturation gebunden. Beides gilt es curricular stärker in die Hochschulausbildung zu integrieren. |
Abstract (English): | Academic writing poses a real challenge to students, since they do not possess a fully developed repertoire of reading and writing strategies yet. Apart from this, the acquisition of appropriate skills is linked to a corresponding enculturation. Both aspects need to be included in the curriculum of higher education at university level. |
other articles of this journal | Beiträge zur Lehrerbildung Jahr: 2013 |
Statistics | ![]() |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 04.05.2017 |
Citation | Sturm, Afra; Mezger, Res: Wissenschaftliches Schreiben im Studium: Herausforderungen und Enkulturation - In: Beiträge zur Lehrerbildung 31 (2013) 3, S. 358-363 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-138561 - DOI: 10.25656/01:13856 |