search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Überlegungen zum Begriff und zur Logik des Lernens
Parallel titleReflections on the concept and the logic of learning
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 34 (1988) 3, S. 315-330 ZDB
Document  (1.297 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):In der Theorie des Lernens herrscht die psychologische Betrachtungsweise vor. Sie hat die Logik des kognitiven Lernens in Vergessenheit geraten lassen. Eine solche Logik hat nicht nur die ältere Tradition deutscher Pädagogik/Didaktik besessen, man findet sie auch in der angelsächsischen Philosophy of Education. An beide anknüpfend wird der Versuch gemacht, einige wesentliche Unterscheidungen im Begriff des Lernens zu präzisieren und die wichtigsten logischen Phasen im Fortgang des Lernens zu bestimmen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):In the theory of learning the psychological approach is predominant, while the logic of cognitive learning has fallen into oblivion. Both the older tradition of German pedagogigs/didactics and the analytic philosophy of education, however, included a logic of learning. Referring to these two approaches, the author specifies basic differentiations of the concept of learning and defines the main stages in the process of learning. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication08.11.2019
CitationKoch, Lutz: Überlegungen zum Begriff und zur Logik des Lernens - In: Zeitschrift für Pädagogik 34 (1988) 3, S. 315-330 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-144817 - DOI: 10.25656/01:14481
export files

share content at social platforms